Overslaan en naar de inhoud gaan

Wie heeft ervaring met DesignEffect?

door gastblogger Edo van Dijk
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DesignEffect is een onderzoeksinstrument dat inzicht geeft in effecten van grafisch design. Blauw Research en Ruigrok MC hebben in opdracht van de werkgroep Design & Effectiviteit van BNO het meetinstrument ontwikkeld en gevalideerd. Sinds voorjaar 2005 is het meetinstrument inzetbaar voor designeffectmetingen.

related partner content for mobile comes here

Ik ben erg benieuwd of één van de Molblog-lezertjes afgelopen jaar ervaring heeft opgedaan met DesignEffect! Wie heeft het instrument ingezet? Hoe beviel 't? En wat zou je graag aanvullend willen kunnen meten?

Het onderzoeksinstrument voorspelt de merkeffecten van design. Deze voorspelling komt tot stand door middel van vijf designeffecten:
- identificatie
- onderscheidendheid
- opvallendheid
- overdracht van immateriële betekenissen
- overdracht van materiële betekenissen.

Het onderzoeksinstrument gaat uit van de designintenties van de merkeigenaar. Met dit onderzoeksinstrument zijn het merkeffect van logo's, huisstijlen, brochures, verpakkingen en websites te bepalen, waardoor het effect van een design op een merk inzichtelijk te maken is.

Laat me weten wat je ervaringen zijn met het meten van de effectiviteit van design. Of wat je gedachten zijn over dit instrument!

;" title="designeffect&;">Lees meer over DesignEffect
;" title="dea.asp&;">De Design Effectiveness Awards in Engeland

;" title="content.asp?contentid=757&;">DesignEffect op de website van Blauw Research
;" title="designeffect.html&;">DesignEffect op de website van Ruigrok/NetPanel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in