Overslaan en naar de inhoud gaan

Peijs lanceert dodehoekcampagne

Minister Karla Peijs (Verkeer) heeft een dodehoekcampagne gelanceerd, die fietsers tussen 14 en 17 jaar bewust moet maken van het risico…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door het gebruik van spiegels en videosystemen is het aantal ongelukken met dodelijke afloop met rechtsafslaande trucks gedaald. Maar het aantal jonge fietsers daaronder dat omkwam, is juist gestegen: van zeven in 2003 tot vijftien in 2005. Daarom is deze campagne met als titel ‘Blijf uit de dode hoek’ juist op deze jongeren gericht.

related partner content for mobile comes here

Peijs gaf het startsein voor de campagne afgelopen zaterdag op een bijeenkomst in Nijkerk, waar zij enige honderden vrachtwagenchauffeurs heeft onderscheiden voor jarenlang schadevrij rijden. De campagne van het ministerie van Verkeer en Waterstaat voorziet in advertenties in school- en jongerenbladen en in een site met games. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in