Je verzekering crowdsourcen
De Nederlanden van Nu noemt zichzelf de eerste crowdsourcende verzekeraar. Consumenten kunnen via internet mede bepalen hoe het aanbod van de nieuwe verzekeraar eruit moet komen te zien.
De Nederlanden van Nu is een dochter van verzekeraar Generali.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery AmsterdamVanaf juni kunnen consumenten op de website van de verzekeraar aangeven wat ze wel en niet belangrijk vinden. Aan de hand van die wensen bepaalt De Nederlanden van Nu hoe de ‘perfecte polis’ eruit komt te zien. Vervolgens kunnen consumenten die verzekering afsluiten.
Volgens de verzekeraar betalen consumenten vaak voor onnodige extra’s. En daaronder vallen, naast overbodige dekkingen en diensten, ook reclamecampagnes, aldus De Nederlanden van Nu.
‘Consumenten zitten vaak helemaal niet te wachten op allerlei extra’s’, zegt directeur Arjen Dijkstra: ‘Maar betalen daar wel voor. Wij denken: weg met een dekking voor huisdieren op de autoverzekering waarbij álle verzekerden meebetalen voor die enkeling die zijn huisdier meeneemt. En weg met een service die ook de tegenpartij vervangend vervoer geeft na een botsing.’
De verzekeraar start dus pas vanaf juni, maar consumenten kunnen op de site nu al hun mening geven, door onder andere mee te doen aan een enquete. De resultaten worden in juni bekendgemaakt.
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOm een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid