Overslaan en naar de inhoud gaan

Je portret in Delfts blauw op een KLM-vliegtuig

KLM start de wereldwijde social media campagne “Tile & Inspire”. Hiermee nodigt de luchtvaartmaatschappij consumenten uit om een Delfts…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een selectie van ongeveer 4000 tegels met inspirerende spreuken krijgt een plek op een echte Boeing 777-200, die over de hele wereld zal vliegen.

related partner content for mobile comes here

De “Tile & Inspire” campagne speelt zich voornamelijk af binnen en in de Nederlandse markt op Hyves. Maar via kan iedereen die weet hoe je een foto uploadt meedoen en kans maken op een plek op het vliegtuig.

Middels de speciale applicatie veranderen deelnemers in een paar klikken hun profielfoto in een Delfts blauw tegeltje. Daarbij kunnen ze kiezen uit verschillende tegelontwerpen. De inzendingen voor het vliegtuig worden gejureerd in tien talen: Chinees, Duits, Engels, Frans, Nederlands, Noors, Portugees, Russisch, Spaans en Zweeds.

Frank Houben, Director Communications & Corporate Identity bij KLM, verwoordt het zo: 'Tile & Inspire past perfect bij de merkpositionering van KLM: Betrouwbaar, Inspirerend, Nederlands en Open. En we brengen mensen over de hele wereld bij elkaar – net als Facebook. Met deze campagne combineren we beide.'

De campagne is bedacht en ontwikkeld door Tribal DDB en DDB. Esther te Pas (Client Service Director DDB°): 'We hebben gestreefd naar integratie van de digitale wereld en de fysieke wereld van KLM.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in