Overslaan en naar de inhoud gaan

Plastic woorden

Het gaat eigenlijk vaak veel meer om een inspanningsverplichting in plaats van een resultaatsverplichting was de conclusie van Paul…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat eigenlijk vaak veel meer om een inspanningsverplichting in plaats van een resultaatsverplichting was de conclusie van Paul Schnabel. En natuurlijk is in het in heel veel situaties een complex van factoren die tot bepaalde resultaten leiden, zodat je heel moeilijk alle credits aan de communicatie kunt geven, aldus Noelle Aarts. Die vanzelfsprekend ook weer wees op het komen tot de juiste gesprekken als essentie van communicatie, iets wat natuurlijk al helemaal lastig accountable te maken is. Maar goed, daarom heeft Cees van Woerkum het begrip 'decisional accountability' geintroduceerd waarbij vooral wordt gekeken naar de wijze waarop keuzes wordt gemaakt voor een bepaalde aanpak van communicatie.

related partner content for mobile comes here

Is het begrip 'accountability' wat dat betreft niet ook verworden tot een 'plastic woord'- een woord ontdaan van de inhoud: het wekt de indruk van consensus. Maar ondertussen is het een begrip van elastiek geworden, dat naar alle kanten rekbaar is. Net zoals bijvoorbeeld 'transparant', 'duurzaam', 'participatie', en 'draagvlak'. Die vraag van Noelle Aarts is mij wel bijgebleven, Accountability blijft een nastrevenswaardig iets, maar het kan wel op heel veel verschillende manieren worden ingevuld en ingekleurd en wat dat betreft een heel erg rekbaar en ook plastic begrip.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in