Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander minder merktrouw

Het European Trusted Brandsonderzoek 2011 van Reader’s Digest laat zien dat Nederlanders steeds minder trouw zijn aan merken. Volgens de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Grote merken moeten harder knokken om in het gevlij van de consument te komen én te blijven.
Jarenlang voerde Opel in Nederland de lijst aan in de categorie auto’s. Dit jaar moet het de koppositie afstaan aan Toyota. En KPN – al jaren favoriet in de categorie telecomaanbieders - voelt de hete adem van Vodafone en T-Mobile in de nek.

related partner content for mobile comes here

Reader’s Digest onderzoekt jaarlijks op Europees niveau de merkvoorkeur van consumenten in twintig productcategorieën, waaronder auto’s, computers, banken, verzorgingsproducten en reisorganisaties. In elk land is een aantal lokale categorieën toegevoegd. In Nederland zijn 18 extra productcategorieën in het onderzoek opgenomen.

V&D verslaat concurrent Hema nipt als beste warenhuis. Becel wint het in de categorie margarine van Blue Band. Een echte nek-aan-nekrace is het bij de opticiens en audiciens. Brillenspeciaalzaak Pearle krijgt van de Nederlandse consument een fractie meer vertrouwen dan Hans Anders. Bij de hoortoestelspecialisten trekt Schoonenberg met een minimaal verschil aan het langste eind ten faveure van Beter Horen. Tenslotte wint Royal Canin het in de categorie Pet food van Whiskas, Eukenuba en Pedigree Pal.

Kijk op http://www.rdtrustedbrands.com.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in