Hyves start met fanpagina’s
Heineken, Vodafone, Axe, Lipton en Nike zijn de eerste merken met een Hyves fanpagina.
Merken kunnen op de Hyves fanpagina hun fans op de hoogte houden van het laatste nieuws en met hen de dialoog aangaan. Zonder het F. woord te noemen: er is meer directe interactie mogelijk op een fanpagina dan bij een campagne.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe fanpagina kan volledig in de beleving van het merk worden vormgegeven waardoor het voor de Hyver meteen duidelijk is dat de fanpagina door het merk wordt beheerd. Daarnaast verschaft de pagina aan merken uitgebreide statistieken en inzicht in wie hun fans op Hyves zijn.
Met dit nieuwe product van Hyves hebben merken een mogelijkheid om structureel sociaal te zijn, zijn ze beter vindbaar en zichtbaar, aldus Hyves. Een fanpagina moet de interactie opvoeren.
Wanneer de officiele fanpagina is gelanceerd krijgen bestaande fans (mensen die op Hyves op de een of andere manier hebben aangegeven fan te zijn van een merk) daarvan bericht.
Hyves heeft in samenwerking met Ingmar de Lange twee modellen ontwikkeld om merken meer handvatten te geven voor hun 24/7 aanwezigheid. Naast het nieuwe product geeft Hyves marketeers ook advies hoe zij optimaal met fanpagina aan de slag kunnen gaan.
Casper Mooyman, social media manager Vodafone: ‘Het wordt erg spannend om te bepalen wie onze doelgroep op Hyves is. We hebben veel ervaring met campagnes op Hyves, maar een fanpagina is totaal anders. De eerste maanden zullen we vooral willen achterhalen wie onze fans zijn, welke "influencers" zich daar onder bevinden en wat hun behoefte is. Daarna worden concrete verwachtingen en doelstellingen bepaald. De grootste doelstelling is om 24 uur per dag en 7 dagen in de week relevant te zijn en daarnaast ook luisteren wat fans vinden en delen. Deze nieuwe vorm van communicatie biedt merken enorm veel mogelijkheid en diversiteit aan reacties. De fanpagina is een plek waar fans en klanten allerlei vragen en verwachtingen hebben, die we nu op een juiste manier kunnen monitoren en/of beantwoorden.’
Caroline Glasbergen, Brand manager bij Lipton: ‘ De Lipton fanpagina is het resultaat van een succesvolle sampling campagne op Hyves: "Proef en Overtuig je Vriendinnen". Hyvers konden voor zichzelf maar ook voor hun vriendinnen een gratis Lipton sample aanvragen en konden dan meteen lid worden van de fanpagina van Lipton Tea. Dit heeft meer dan 70,000 fans opgeleverd in slechts 4 weken. We verwachten dat we met deze tool enerzijds onze consument meer bij het merk kunnen betrekken, anderzijds dat wij als merk dichter bij onze consument kunnen staan. Het voordeel, maar meteen ook het uitdagende van 24/7 aanwezigheid op een fansite, is dat het volledig transparant is en een echt 1-1 dialoog tussen merk en doelgroep. Als je consument ergens tevreden of ontevreden over is, dan hoor je het meteen! Dat betekent dat je daar dan ook wat mee moet, dat vraagt een andere houding van een marketeer.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid