Overslaan en naar de inhoud gaan

Echte winnaars doen het anders

Wat moeten we nog met termen als KPI, ROI en RFM in een markt die steeds meer draait om hele andere zaken? Die discussie loopt natuurlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eerder (way back) las ik een andere interessante blog van "> over een kontschoppend alternatief voor de stroperige KPI’s. Voor wie Jos niet kent: mede-eigenaar van online PR-bureau COOPR (overigens nog gefeliciteerd met !). Katie Paine breekt op een hele fijne manier met de oude ‘rules of measurement’ door de Kick Butt Index (KBI) te lanceren. Omdat ik het concept niet beter kan verwoorden dan Jos zelf, hier een link naar .

related partner content for mobile comes here

Van ROI naar ROA
In een artikel op ManagementTeam.nl legt internetstrateeg Jim Stolze uit dat ‘het economisch model waarop onze samenleving stoelt’ radicaal om moet. In plaats van sturen op Return on Investment (ROI) moeten we sturen op . “De nieuwe schaarste heet aandacht”, tekent Sprout hoofdredacteur "> uit zijn mond op. ”We groeien toe naar een aandachtseconomie waarin de bedrijven die echte aandacht besteden aan klanten de winnaars worden.” Ik geloof daar dus toevallig ook heilig in.

Stoeien
Hoewel ik altijd erg in ben voor nieuwe conventies, moet ik heel eerlijk zijn. Ik ben zelf vaak nog erg aan het stoeien met de validiteit van nieuwe metrics en vooral het verkopen van het verhaal dat ‘we hiermee echte winnaars gaan worden’. Vaak is dat best lastig. Wat zijn jullie ervaringen daarmee en welke kansen zien jullie voor nieuwe meetmethodes als de KBI en ROA?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in