Jacqueline Smit over de digitalisering van het vak


Dit is een periode waarin veel verandert. Wat zijn de pijnpunten van het marketingvak? Smit: 'De fragmentatie van bereik en middelen. Daarbinnen de komst van het sociale verkeer, en de toename van de kracht van de consument. En het zoeken van een relevante boodschap naar het publiek.' Hebben marketeers nog voldoende kennis? 'Ja, dat valt goed bij te houden. Nieuwe ontwikkelingen worden vaak aangedikt, er wordt onnodig moeilijk over gedaan. Maar de belangrijke vragen blijven staan: hoe breng ik de boodschap, hoe bouw ik onderscheidend vermogen, hoe regel ik de distributie. Het is niet veranderd, maar complexer geworden.'
De uitzendingen zijn in dossiervorm terug te vinden op Marketingonline.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSThema’s die nog op stapel staan, zijn: creativiteit online en de meetbaarheid van online.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid