Online wint van print in VS
Amerikaanse uitgevers halen meer advertentie-inkomsten uit online dan uit print.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Ook lezen meer mensen nieuwspagina's online dan kranten, zo staat in het rapport’State of the News Media’ van het Pew Research Center. Bijna de helft van de ondervraagden gaf aan driemaal per week online nieuws te lezen. 40 Procent leest kranten en de bijbehorende sites.
Slechts een klein percentage is bereid te betalen voor online nieuws, maar dat aantal groeit als de krant zou verdwijnen. In 2010 behaalden Amerikaanse kranten een omzet van 22,8 miljard dollar. Dat is 46 procent lager dan vier jaar geleden.
Online wordt inmiddels voor 25,8 miljard aan reclame omgezet, meldde bureau eMarketer eind vorig jaar.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Meer bij PEW Research Center
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Villamedia.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid