10 manieren om waarde toe te voegen aan marketing
Het onderzoek van de CMO Council, “Unify to Multiply Marketing Ecosystem Effectiveness” laat zien dat marketeers voortdurend ondersteuning zoeken in iedere fase van het go-to-market proces. Productlifecycles worden korter, consumenten hebben steeds meer invloed. De supply chain en markten worden steeds complexer, de distributie steeds gefragmenteerder.
Volgens het onderzoek hangt procesverbetering direct samen met een effectiever gebruik van tools, platforms, analytics en intelligence. Als dit alles kloppend wordt gemaakt, zie je een verbetering van contentcreatie, relevantie, levering, controle, workflow, samenwerking, betrokkenheid en sales leads.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaDe CMO Council identificeerde 10 manieren om waarde toe te voegen aan de organisatie van marketing.
- Breek de functionele silo’s af
- Leg het gebruik van data analytics formeel vast
- Zorg voor on-demand marktinzichten en - intelligence
- Zorg dat de beste praktijkcases bij iedereen bekend zijn
- Voeg discipline toe aan campagnedesign, -ontwikkeling, testen en de levering
- Zorg ervoor dat er merkconsistentie is, ook wat betreft naleving en digital assets
- Maak de pijplijn krachtiger door acquisities en het cultiveren en passend maken van cycli.
- Maximaliseer klantwaarde – relaties, inkomsten en rapportage
- Leg performance measurement systemen vast.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid