Overslaan en naar de inhoud gaan

10 manieren om waarde toe te voegen aan marketing

De organisatie van marketing wordt steeds complexer, gefragmenteerder en digitaler. Aan de marketing executive de taak om beter data te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek van de CMO Council, “Unify to Multiply Marketing Ecosystem Effectiveness” laat zien dat marketeers voortdurend ondersteuning zoeken in iedere fase van het go-to-market proces. Productlifecycles worden korter, consumenten hebben steeds meer invloed. De supply chain en markten worden steeds complexer, de distributie steeds gefragmenteerder.

related partner content for mobile comes here

Volgens het onderzoek hangt procesverbetering direct samen met een effectiever gebruik van tools, platforms, analytics en intelligence. Als dit alles kloppend wordt gemaakt, zie je een verbetering van contentcreatie, relevantie, levering, controle, workflow, samenwerking, betrokkenheid en sales leads.

De CMO Council identificeerde 10 manieren om waarde toe te voegen aan de organisatie van marketing.

- Breek de functionele silo’s af
- Leg het gebruik van data analytics formeel vast
- Zorg voor on-demand marktinzichten en - intelligence
- Zorg dat de beste praktijkcases bij iedereen bekend zijn
- Voeg discipline toe aan campagnedesign, -ontwikkeling, testen en de levering
- Zorg ervoor dat er merkconsistentie is, ook wat betreft naleving en digital assets
- Maak de pijplijn krachtiger door acquisities en het cultiveren en passend maken van cycli.
- Maximaliseer klantwaarde – relaties, inkomsten en rapportage
- Leg performance measurement systemen vast.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in