RAB verwacht stijging radio-omzet
In 2010 steeg de radio-omzet met 5 procent. Voor 2011 wordt een minder snelle stijging van 3 procent verwacht. Dat zou betekenen dat de netto radio-omzet in 2011 zou uitkomen op 237,5 miljoen euro (230,5 miljoen in 2010).
RAB motiveert de verwachting aan de hand van vier punten.
1. De overheid heeft aan de commerciële radiomarkt eindelijk zekerheid gegeven, zodat zij tot en met 2017 op hun eigen FM frequenties hun luisterpubliek verder kunnen uitbouwen. Ook nieuwkomers kunnen op de radiomarkt toetreden, want er zijn nog twee FM frequenties beschikbaar.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
Spotta2. Qua mediatijdbesteding blijft radio bij de consument het belangrijkste mediumtype. In het onlangs gepubliceerde STIR internetonderzoek is radio koploper met 38% aandeel.
3. De afgelopen jaren ontdekken steeds meer adverteerders de kracht van radio en de verwachting is dat in 2011 opnieuw een record aantal adverteerders radio gaat inzetten.
4. De meest recente luistercijfers van het Continu Luisteronderzoek laten zien dat de radiobeluistering stijgt. Dit wordt ook bevestigd door de jaarlijkse basisondervraging.
RAB Directeur George Bohlander zegt dat de groeiverwachting in lijn ligt met de verwachting van de International Advertising Expenditure Forecast van Zenith Optimedia. Bohlander: ‘Voor 2012 tot en met 2014 wordt een groei van 3,5 procent gemiddeld per jaar verwacht.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid