Overslaan en naar de inhoud gaan

RAB verwacht stijging radio-omzet

Radio Advies Bureau (RAB) verwacht een bescheiden omzetstijging in 2011: 3 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 2010 steeg de radio-omzet met 5 procent. Voor 2011 wordt een minder snelle stijging van 3 procent verwacht. Dat zou betekenen dat de netto radio-omzet in 2011 zou uitkomen op 237,5 miljoen euro (230,5 miljoen in 2010).
RAB motiveert de verwachting aan de hand van vier punten.

related partner content for mobile comes here

1. De overheid heeft aan de commerciële radiomarkt eindelijk zekerheid gegeven, zodat zij tot en met 2017 op hun eigen FM frequenties hun luisterpubliek verder kunnen uitbouwen. Ook nieuwkomers kunnen op de radiomarkt toetreden, want er zijn nog twee FM frequenties beschikbaar.

2. Qua mediatijdbesteding blijft radio bij de consument het belangrijkste mediumtype. In het onlangs gepubliceerde STIR internetonderzoek is radio koploper met 38% aandeel.

3. De afgelopen jaren ontdekken steeds meer adverteerders de kracht van radio en de verwachting is dat in 2011 opnieuw een record aantal adverteerders radio gaat inzetten.

4. De meest recente luistercijfers van het Continu Luisteronderzoek laten zien dat de radiobeluistering stijgt. Dit wordt ook bevestigd door de jaarlijkse basisondervraging.

RAB Directeur George Bohlander zegt dat de groeiverwachting in lijn ligt met de verwachting van de International Advertising Expenditure Forecast van Zenith Optimedia. Bohlander: ‘Voor 2012 tot en met 2014 wordt een groei van 3,5 procent gemiddeld per jaar verwacht.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in