Overslaan en naar de inhoud gaan

Nom meldt stabiel bereik

In vergelijking met de vorige Nom-publicatie is het gemiddeld printbereik met 2 procent gedaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nationaal Onderzoek Multimedia (Nom) noemt de bereiksresultaten van alle in Nom gemeten bladen relatief stabiel, vergeleken met de vorige publicatie. Het gemiddeld bereik daalde met 2 procent. De indexen ten opzichte van de vorige meting zijn:

related partner content for mobile comes here

Alle dagbladen 99
Landelijke dagbladen 98
Gratis dagbladen 100
Regionale dagbladen 99
Tijdschriften 97

Nieuwkomers in de meting van Nom zijn Flow, Computer Idee, PCM en Power Unlimited en Bright. Flow, dat tot de mind- en bodybladen wordt gerekend, weet in de eerste meting een bereik van 1,3 procent in de algemene doelgroep 13+ te verwezenlijken. Computer Idee, PCM en Power Unlimited, computertitels uit de stal van Hub Uitgevers, realiseren respectievelijk 3,9 procent, 1,3 procent en 1,3 procent. Bright (categorie mannenbladen, 0,3 procent bereik), bereikte in het eerst gemeten half jaar niet de benodigde 50 respondenten. Om als zelfstandige titel (in een bestaande advertentiecombinatie met andere titels is ook mogelijk), gemeten te worden in Nom, is een minimumbereik van 100 respondenten per jaar nodig.
Esquire, dat vanaf januari vorig jaar in het onderzoek meeliep, is door de uitgever teruggetrokken, omdat het de benodigde 100 bereikte respondenten niet haalde.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in