Nom meldt stabiel bereik


Nationaal Onderzoek Multimedia (Nom) noemt de bereiksresultaten van alle in Nom gemeten bladen relatief stabiel, vergeleken met de vorige publicatie. Het gemiddeld bereik daalde met 2 procent. De indexen ten opzichte van de vorige meting zijn:
Alle dagbladen 99
Landelijke dagbladen 98
Gratis dagbladen 100
Regionale dagbladen 99
Tijdschriften 97
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Nieuwkomers in de meting van Nom zijn Flow, Computer Idee, PCM en Power Unlimited en Bright. Flow, dat tot de mind- en bodybladen wordt gerekend, weet in de eerste meting een bereik van 1,3 procent in de algemene doelgroep 13+ te verwezenlijken. Computer Idee, PCM en Power Unlimited, computertitels uit de stal van Hub Uitgevers, realiseren respectievelijk 3,9 procent, 1,3 procent en 1,3 procent. Bright (categorie mannenbladen, 0,3 procent bereik), bereikte in het eerst gemeten half jaar niet de benodigde 50 respondenten. Om als zelfstandige titel (in een bestaande advertentiecombinatie met andere titels is ook mogelijk), gemeten te worden in Nom, is een minimumbereik van 100 respondenten per jaar nodig.
Esquire, dat vanaf januari vorig jaar in het onderzoek meeliep, is door de uitgever teruggetrokken, omdat het de benodigde 100 bereikte respondenten niet haalde.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid