Opel niet langer favoriete auto Nederlander
Het European Trusted Brandsonderzoek 2011 van Reader’s Digest is weer verschenen.
Veranderingen: Opel was in Nederland vele jaren de favoriet in de categorie auto’s. Nu is dat Toyota. En KPN, jarenlang bovenaan in de categorie telecomproviders, ziet concurrenten Vodafone en T-Mobile dichterbij komen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisV&D doet het net iets beter dan Hema in de categorie beste warenhuis. Becel wint het in de categorie margarine van Blue Band. Brillenspeciaalzaak Pearle doet het beter dan Hans Anders.
Andere uitkomsten:
- Nivea en Nokia domineren als meest betrouwbare merk in 15 van de 16 landen
- Visa is in 14 landen de meest betrouwbare creditcard
- In de categorieën internetprovider, bank, reisorganisatie en benzinestation winnen overwegend lokale spelers.
Reader’s Digest onderzoekt jaarlijks op Europees niveau de merkvoorkeur van consumenten in twintig productcategorieën, waaronder auto’s, computers, banken, verzorgingsproducten en reisorganisaties. In elk land is een aantal lokale categorieën toegevoegd. In Nederland zijn 18 extra productcategorieën in het onderzoek opgenomen. De volledige resultaten zijn te lezen in het meinummer van Reader’s Digest.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid