Overslaan en naar de inhoud gaan

Who the F… is Logeion?!

‘Durf jezelf kwetsbaar te maken door ergens wat van te vinden, beter fout dan niks’, stond boven een interview met Rijk van Ark in de C…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Durf jezelf kwetsbaar te maken door ergens wat van te vinden, beter fout dan niks’, stond boven een interview met Rijk van Ark in de C van afgelopen maart. Die handschoen pak ik graag op. Daarom heb ik me kandidaat gesteld als voorzitter. Bij Ymere laat ik al elf jaar de meerwaarde van communicatie zien. Communicatie levert een belangrijke, meetbare bijdrage aan de sterke reputatie van Ymere. Ik heb daardoor het vertrouwen van de raad van bestuur weten te winnen. Essentieel is: staan voor je vak, staan voor je bijdrage aan de organisatie, rekenschap afleggen.

related partner content for mobile comes here

De race om het voorzitterschap gaat niet om hoeveel banen je hebt gehad, of van welke sekse je bent. Het gaat om kwaliteiten. Ik heb laten zien dat ik een sterk team kan opbouwen en professionaliseren, een raad van bestuur kan adviseren, en met bewoners kan bouwen aan leefbare wijken. Ik ben een doorzetter die vertrouwen kan geven en winnen, een vernieuwer en een bruggenbouwer die mensen samenbrengt. Cees van Riel noemde mij ooit ‘de diesel van het communicatievak’.

Mijn programma als voorzitter? In de eerste plaats zou ik de opgeschroefde ambities van het bestuur graag ‘terugschroeven’. Logeion moet ambitieus en realistisch zijn. Dus niet ‘groter, breder en scherper’, maar vooral relevant voor de huidige leden. Te veel leden staan aan de zijlijn of zijn sceptisch over de activiteiten.

‘Kill your darlings’
Als voorzitter zou ik bestaande tradities en activiteiten kritisch tegen het licht houden. Zijn congres en het blad C in de huidige vorm nog wel aantrekkelijk? Is de verkiezing van de communicatieman/vrouw van het jaar niet eens aan een totale revisie toe? Kan het bestuur verjongd worden, zodat het een betere afspiegeling vormt van het ledenbestand? Kunnen procedures zoals die voor het voorzitterschap niet wat moderner? De vraag stellen is ’m ook beantwoorden. Mijn antwoord is uiteraard ‘ja’.

Wat bezielt toch al die communicado’s die geen lid zijn van onze club?
Een intrigerende vraag die natuurlijk ‘top of mind’ moet zijn bij de nieuwe voorzitter. Wie de leden zijn en wat zij willen is vorig jaar in kaart gebracht . Maar ik zou graag ook willen weten waarom duizenden potentiële leden nog geen lid zijn en hoe we dat kunnen veranderen.

Focus in ambities
We kunnen deze vereniging samen beter, sterker en doelgerichter maken . Dat betekent:
• Themagroepen versterken en samenbrengen, zodat er meer synergie ontstaat;
• Bijeenkomsten anders organiseren. Zodat die het uitwisselen van kennis en ervaring en ‘best practices’ optimaal ondersteunen;
• Lidmaatschap en activiteiten moeten goedkoper. Dit kan door dure sprekers en awards deels te vervangen door meer dialoog tussen leden.

En last but not least
Mijn eerste voorstel als voorzitter zou zijn om de naam ‘Logeion’ te vervangen door een naam die duidelijk maakt waar de vereniging voor staat: de professionalisering van het communicatievak. Om daarna, met meer focus en goede communicatie, ervoor te zorgen dat elke professional in Nederland lid wordt van onze vereniging. Omdat je daar de juiste mensen ontmoet en omdat het je ontwikkeling en carrière versterkt.

Saskia Somberg, kandidaat-voorzitter Logeion

Reacties graag via de !

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in