Gemiste kans C1000 of uitgekiend beleid?
Elk jaar wachten de ondernemers op de magische woorden: We hebben het gevonden: de oplossing!
Sinds kort een nieuwe pay-off we hebben er zin in. Deze maakt goede kans een nieuw begrip te worden, over de lading van dit begrip wil ik het echter niet hebben al heb ik er nog gemengde gevoelens over.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHet gezin blijft centraal staan in de nieuwe C1000 strategie, the happy family zien we verschijnen in de commercials, en ook in de aanbiedingen in de wekelijkse folder zien we veel aanbod gericht op de grote gezinnen die graag bij C1000 komen en daar zit nu mijn stelling!
C1000 mist de boot als het gaat om de overige doelgroepen, al die huishoudens die bestaan uit 1 of 2 personen.
Veel voorkomend aanbod wordt op de volgende manier aangeboden:
3 halen 2 betalen, tweede halve prijs, 3 pakken voor, of een hele doos voor, etcetera..
Daarbij moet ook nog eens bedacht worden dat veel verpakkingen de afgelopen jaren opgeblazen zijn om de kostprijs te drukken.
Af en toe een aanbod op deze wijze is geen enkel probleem, maar op dit moment wordt een groot gedeelte van het assortiment op deze wijze samengesteld.
Is het de strategie om de boodschappenkar voller te maken, of wil men hiermee voordeel uitstralen, of is het om inkoopkorting te verkrijgen bij de fabrikant?
Stel: ik heb een 1 persoonshuishouden, zit ik dan te wachten op 2 pakken zeeppoeder of 3 pakken koek voor een bepaalde prijs?
Ik denk het niet, wel denk ik elke keer als ik langs de kassa ga met slechts 1 artikel van de bewuste aanbieding en daarvoor dus de volle mep betaal, dat ik een me een klein beetje genaaid voel.
Daarnaast kan ik nog veel meer redenen bedenken waarom het niet verstandig is om aanbod op deze wijze samen te stellen.
* herhalingsaankopen worden uitgesteld
* een hogere kassa aanslag voor de consument, geeft dat wel een juist gevoel????
* Veelal verkoop met negatieve marge`s, waarom nog meer verkopen.
* het houdt de klant tegen bij de aankoop van een soortgelijk artikel in de zelfde categorie, ze
heeft immers al 4 zakken drop in het mandje liggen.
* Is het moreel verantwoord om 4 zakken drop in die boodschappenmand te persen ( MVO )
Al jarenlang is C1000 trots dat de formule bij de vleesafdeling (de motor van de C1000 supermarkt!) net zoveel rekent per kilo voor 250 gram gehakt als voor een hele kiloverpakking!
Is er iets dat ik niet begrijp, zie ik het verkeerd, of wordt het tijd dat ik een ander vak ga zoeken? Wie heeft het antwoord voor mij?
Voor de volledigheid: ik ben dus zelf een C1000 ondernemer.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid