Overslaan en naar de inhoud gaan

DE sponsor Rijksmuseum

Douwe Egberts is de komende vijf jaar sponsor van het Rijksmuseum.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wim Pijbes, hoofddirecteur Rijksmuseum, en Wouter Fijnaut, Regional Vice President Expansion Markets D.E Professional

related partner content for mobile comes here

Donderdag werd het sponsorcontract bezegeld met, hoe kan het anders, een kopje koffie. Douwe Egberts ontwikkelt vanaf nu ieder jaar een nieuwe koffiemelange speciaal voor het museum. Deze wordt geschonken in het museumcafé, is te koop in de museumwinkel en op den duur ook te vinden in de D.E Cafés.

De eerste ‘D.E Dutch Master Blend Rijksmuseum’ is gebaseerd op de koffiehistorie van Nederland uit de achttiende eeuw. Toen werd koffie ingekocht in Jemen en Oost-Indië. Om kwaliteitsschommelingen in de smaak tegen te gaan werden de twee boonsoorten gemengd. De nieuwe melange wil die smaak nabootsen, maar ook aan de huidige eisen van consumenten voldoen. Daarom is er gekozen voor een combinatie van bonen uit Ethiopië en Sumatra, di apart van elkaar gebrand worden.

Een ander onderdeel van de sponsorsamenwerking is de restauratie van het ‘tuinhuis’ in de Rijksmuseumtuinen die het koffie- en theebedrijf heeft mogelijk gemaakt. Dat wordt na de heropening van het museum op 13 april een uitgiftepunt van o.a. koffie en thee.

Dick de Kock, meesterblender bij Douwe Egberts, en Harm Stevens, conservator geschiedenis bij het Rijksmuseum.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in