Overslaan en naar de inhoud gaan

FMCG-merken onderzoeken e-commerce

Ook Kimberley Clarke start een eigen e-commerce kanaal voor de verkoop van Kleenex-producten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse e-commerce site is een proef; na zes maanden wordt bekeken of de directe verkoop naar consumenten zijn vruchten heeft afgeworpen, zo zegt de FMCG-fabrikant tegen Marketingweek. Bij succes wordt e-commerce uitgerold naar andere merken, bijvoorbeeld Huggies.

related partner content for mobile comes here

‘We zien significante groei in het online kanaal, via onze retailpartners’, zegt Adrian Percival, senior e-commerce manager bij Kimberly-Clark UK. ‘We moeten weten waardoor online shoppers worden beinvloed. Dat is het doel van deze shop.’

De fabrikant hoopt dat de insights iets goeds zullen toevoegen aan product en packaging design, en aan de retailstrategie.

De timing van dit project is goed: volgens van de Britse Direct Marketing Association is de wil van Britse consumenten om iets te delen met merken, scherp gestegen de laatste 18 maanden.

Andere FMCG-bedrijven die experimenteren met directe verkoop zijn Diageo, Kellogg, GlaxoSmithKline en Procter & Gamble.

Volgens een P&G woordvoerder zit het bedrijf echter nog volop in de test en leer-fase, en wordt e-commerce per merk bekeken. ‘We moeten er nu eerst voor zorgen dat onze merken effectief online aanwezig zijn, dus op de plekken waar consumenten ze verwachten', aldus de woordvoerder.

Bron: Marketingweek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in