FMCG-merken onderzoeken e-commerce


De Britse e-commerce site is een proef; na zes maanden wordt bekeken of de directe verkoop naar consumenten zijn vruchten heeft afgeworpen, zo zegt de FMCG-fabrikant tegen Marketingweek. Bij succes wordt e-commerce uitgerold naar andere merken, bijvoorbeeld Huggies.
‘We zien significante groei in het online kanaal, via onze retailpartners’, zegt Adrian Percival, senior e-commerce manager bij Kimberly-Clark UK. ‘We moeten weten waardoor online shoppers worden beinvloed. Dat is het doel van deze shop.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe fabrikant hoopt dat de insights iets goeds zullen toevoegen aan product en packaging design, en aan de retailstrategie.
De timing van dit project is goed: volgens recent onderzoek van de Britse Direct Marketing Association is de wil van Britse consumenten om iets te delen met merken, scherp gestegen de laatste 18 maanden.
Andere FMCG-bedrijven die experimenteren met directe verkoop zijn Diageo, Kellogg, GlaxoSmithKline en Procter & Gamble.
Volgens een P&G woordvoerder zit het bedrijf echter nog volop in de test en leer-fase, en wordt e-commerce per merk bekeken. ‘We moeten er nu eerst voor zorgen dat onze merken effectief online aanwezig zijn, dus op de plekken waar consumenten ze verwachten', aldus de woordvoerder.
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid