
De Britse e-commerce site is een proef; na zes maanden wordt bekeken of de directe verkoop naar consumenten zijn vruchten heeft afgeworpen, zo zegt de FMCG-fabrikant tegen Marketingweek. Bij succes wordt e-commerce uitgerold naar andere merken, bijvoorbeeld Huggies.
‘We zien significante groei in het online kanaal, via onze retailpartners’, zegt Adrian Percival, senior e-commerce manager bij Kimberly-Clark UK. ‘We moeten weten waardoor online shoppers worden beinvloed. Dat is het doel van deze shop.’
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftDe fabrikant hoopt dat de insights iets goeds zullen toevoegen aan product en packaging design, en aan de retailstrategie.
De timing van dit project is goed: volgens recent onderzoek van de Britse Direct Marketing Association is de wil van Britse consumenten om iets te delen met merken, scherp gestegen de laatste 18 maanden.
Andere FMCG-bedrijven die experimenteren met directe verkoop zijn Diageo, Kellogg, GlaxoSmithKline en Procter & Gamble.
Volgens een P&G woordvoerder zit het bedrijf echter nog volop in de test en leer-fase, en wordt e-commerce per merk bekeken. ‘We moeten er nu eerst voor zorgen dat onze merken effectief online aanwezig zijn, dus op de plekken waar consumenten ze verwachten', aldus de woordvoerder.
Bron: Marketingweek
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee