(Onderzoek) Het effect van mobiele advertenties


Let wel, het onderzoek komt van InMobi, een wereldwijd mobiel advertentienetwerk. Het onderzoek werd gedaan samen met onderzoekbureaus Decision Fuel en OnDevice Research. 15.000 mobiele gebruikers werden onderzocht, in 14 markten wereldwijd.
In het rapport The Mobile Media Consumption Report valt te lezen dat viervijfde van de consumenten beinvloed is door een mobiele advertentie om een app te downloaden. 67 procent heeft doorgeklikt naar een website.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS54 procent antwoordde dat men advertenties heeft gezien in een app. En een actieve smartphonegebruiker gebruikt 6,5 apps per maand.
InMobi zegt dat 59 procent van de smartphonegebruikers nu gewend is aan mobiele advertising, net als ze dat zijn met televisiecommercials of gebruikelijke online advertising.
Daarbij: 75 procent antwoordde dat ze via een mobiele ad in aanraking zijn gekomen met iets nieuws, en 67 procent vond dat de mobiele advertentie hen een betere optie heeft gegeven.
45 procent meent dat mobiele advertising hun instiore koopgedrag heeft beinvloed, 46 procent heeft zelfs iets gekocht via de mobiel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid