Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Het effect van mobiele advertenties

Mobiele advertenties halen consumenten over om apps te downloaden en merkensites te bezoeken, aldus nieuw internationaal onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Let wel, het komt van InMobi, een wereldwijd mobiel advertentienetwerk. Het onderzoek werd gedaan samen met onderzoekbureaus Decision Fuel en OnDevice Research. 15.000 mobiele gebruikers werden onderzocht, in 14 markten wereldwijd.

related partner content for mobile comes here

In het rapport The Mobile Media Consumption Report valt te lezen dat viervijfde van de consumenten beinvloed is door een mobiele advertentie om een app te downloaden. 67 procent heeft doorgeklikt naar een website.

54 procent antwoordde dat men advertenties heeft gezien in een app. En een actieve smartphonegebruiker gebruikt 6,5 apps per maand.

InMobi zegt dat 59 procent van de smartphonegebruikers nu gewend is aan mobiele advertising, net als ze dat zijn met televisiecommercials of gebruikelijke online advertising.

Daarbij: 75 procent antwoordde dat ze via een mobiele ad in aanraking zijn gekomen met iets nieuws, en 67 procent vond dat de mobiele advertentie hen een betere optie heeft gegeven.

45 procent meent dat mobiele advertising hun instiore koopgedrag heeft beinvloed, 46 procent heeft zelfs iets gekocht via de mobiel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in