Overslaan en naar de inhoud gaan

Cijfers van de mobiele situatie in Nederland.

De meeste cijfers die je tegenkomt zijn schattingen of verouderd. In een onderzoek van Intomart GfK in opdracht van Stichting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

.

related partner content for mobile comes here

GfK is dé Nederlandse organisatie die onder andere de verkopen van mobiele devices binnen Nederland meet.
Het onderzoek richt zich op het bekijken van audiovisuele content door Nederlanders en op welke apparaten dit het meest gebeurd. Tegelijkertijd geeft het een inkijkje in het bezit van mobiele devices onder Nederlanders, verdeeld per leeftijdsgroep.

Een paar feiten:

- De ‘smartphone-dichtheid’ is onder jongeren (13-19 jaar) met 80% het grootst. Relatief gezien hebben meer jongeren van 13 t/m 19 een smartphone dan de groep van 20-34 jaar (75%).

- Van de 65-plussers heeft 10% een smartphone en 70% een computer.

- Het laptopbezit is in de groepen 13-19, 20-34 en 35-49 nagenoeg gelijk (± 75%).

- Tablets zijn het populairst in de groep 35-49 jaar (43%), daarna 13-19 jaar (40%), gevolgd door 20-34 jaar met 38%.

- Het percentage Nederlanders met een tablet is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld, van 13% naar 38% van alle Nederlanders ouder dan 13 jaar en met een internetverbinding thuis.

- In diezelfde groep is ook het smartphonebezit gegroeid, van 43% naar 59%.

In het hele onderzoeksrapport staan nog meer feiten. Onder andere het moment van gebruik per device, de voorkeuren mbt het bekijken van AV-content en bovenstaande feiten in mooie grafiekjes. Klik voor het hele rapport.
MobileMarketing.nl 2013

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in