Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagbereik Stir-sites 24 procent

40 Procent van de Nederlandse internetters gaat dagelijks het internet op. Daarvan bezoekt 24 procent één of meerdere bij de Stichting…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit meldde Peter Wiegman, projectcoördinator van Stir afgelopen week op het Mediawerkgroep Congres. In het bereiksonderzoek van de Stir lopen onder meer de sites van WebAds, AdLink, Ilse, Tiscali en MSN mee. Nedstat en Intomart Gfk doen het cijferwerk.
Het eerste Stir-onderzoek (over de maand januari) spitste zich toe op de 17 bedrijven die zich hebben aangesloten bij de stichting, aangevuld met 61 sites (waaronder Startpagina en De Telegraaf) en 151 channels (een onderdeel van een site). Het onderzoek is gedaan met een panel van 4103 mensen, op een populatie van 9,5 miljoen mensen van dertien jaar en ouder.

related partner content for mobile comes here

Welke sites het grootste bereik hebben, kon Wiegman nog niet zeggen. De eerste officiële resultaten worden in maart bekendgemaakt, omdat een aantal exploitanten nog niet op alle webpagina’s de voor het onderzoek benodigde Sitestat-coderingen heeft aangebracht.

Wiegman maakte op het MWG-congres verder bekend dat Stir de ambitie heeft ook de effectiviteit van campagnes te gaan meten. ‘Daarnaast willen we samen met HOI ook een oplagetelling gaan verzorgen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in