
Dit meldde Peter Wiegman, projectcoördinator van Stir afgelopen week op het Mediawerkgroep Congres. In het bereiksonderzoek van de Stir lopen onder meer de sites van WebAds, AdLink, Ilse, Tiscali en MSN mee. Nedstat en Intomart Gfk doen het cijferwerk.
Het eerste Stir-onderzoek (over de maand januari) spitste zich toe op de 17 bedrijven die zich hebben aangesloten bij de stichting, aangevuld met 61 sites (waaronder Startpagina en De Telegraaf) en 151 channels (een onderdeel van een site). Het onderzoek is gedaan met een panel van 4103 mensen, op een populatie van 9,5 miljoen mensen van dertien jaar en ouder.
Welke sites het grootste bereik hebben, kon Wiegman nog niet zeggen. De eerste officiële resultaten worden in maart bekendgemaakt, omdat een aantal exploitanten nog niet op alle webpagina’s de voor het onderzoek benodigde Sitestat-coderingen heeft aangebracht.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftWiegman maakte op het MWG-congres verder bekend dat Stir de ambitie heeft ook de effectiviteit van campagnes te gaan meten. ‘Daarnaast willen we samen met HOI ook een oplagetelling gaan verzorgen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee