Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongere bewust van misstanden maatschappij

Jongeren zetten zich in 2005 op alle mogelijke manieren af tegen de harde realiteit. Ze zijn zich er volop van bewust dat er van alles mis…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat komt naar voren uit het derde jongerenonderzoek dat bureau Young Works hield. Zo’n 200 jongeren, waaronder jonge trendspotters die door Young Works zijn getraind, gaven in de inventarisatie ‘Trends 2005’ hun trendvoorspellingen op het gebied van onder andere lifestyle, muziek, internet en technologie, maar ook over maatschappelijke onderwerpen zoals politiek en religie.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt dat jongeren willen laten zien dat het ondanks alle onrust in de maatschappij toch wel goed met ze gaat. Ze gedragen zich bijvoorbeeld steeds meer als kosmopoliet, ook al kunnen ze zich zelf niet veroorloven om alle hippe steden van de wereld af te reizen. Jongeren weten wat er in de grote wereldsteden gebeurt en ze verwachten vooral dat hippe merken vanuit Amerika en Japan een grote trend worden in Nederland.

De jeugd wil door onder meer uiterlijk, uitgaan en technologische snufjes meer luxe en meer kleur laten zien. Veel goud in accessoires en kleding, ‘nep-diamantjes’ verwerkt in mobiele telefoons, mp3-spelers en portable gameconsoles in elke denkbare kleur. Ook uitgaan wordt weer luxer en de bijbehorende muziek is easy-going, maar ook wat theatraal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in