Jongere bewust van misstanden maatschappij


Dat komt naar voren uit het derde jongerenonderzoek dat bureau Young Works hield. Zo’n 200 jongeren, waaronder jonge trendspotters die door Young Works zijn getraind, gaven in de inventarisatie ‘Trends 2005’ hun trendvoorspellingen op het gebied van onder andere lifestyle, muziek, internet en technologie, maar ook over maatschappelijke onderwerpen zoals politiek en religie.
Uit het onderzoek blijkt dat jongeren willen laten zien dat het ondanks alle onrust in de maatschappij toch wel goed met ze gaat. Ze gedragen zich bijvoorbeeld steeds meer als kosmopoliet, ook al kunnen ze zich zelf niet veroorloven om alle hippe steden van de wereld af te reizen. Jongeren weten wat er in de grote wereldsteden gebeurt en ze verwachten vooral dat hippe merken vanuit Amerika en Japan een grote trend worden in Nederland.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe jeugd wil door onder meer uiterlijk, uitgaan en technologische snufjes meer luxe en meer kleur laten zien. Veel goud in accessoires en kleding, ‘nep-diamantjes’ verwerkt in mobiele telefoons, mp3-spelers en portable gameconsoles in elke denkbare kleur. Ook uitgaan wordt weer luxer en de bijbehorende muziek is easy-going, maar ook wat theatraal.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid