Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever vraagt hulp Reed Elsevier

De verwachting is dat Unilever komende donderdag bij de presentatie van de jaarresultaten met een nieuwe bedrijfsstructuur komt. Het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Analisten denken dat het concern de doelstellingen voor de lange termijn naar beneden bijstelt, omdat de huidige plannen te ambitieus zouden zijn.
Er zijn verder ook vraagtekens over de positie van topman Antony Burgmans, die verantwoordelijk is voor het strategische plan 'de weg naar groei'. Het plan hapert al enige tijd. Het blijft gissen wat er precies staat te gebeuren bij de onderneming, maar iedereen is het er over eens dat er veranderingen nodig zijn. ‘De hele markt is negatief over Unilever', stellen analisten.
Unilever moest de afgelopen jaren zowel de omzet als de winst naar beneden bijstellen. ‘Desondanks zijn er weinig veranderingen in het management doorgevoerd.'
In het jaar 2000 formuleerde Unilever niet alleen het nieuwe strategische plan, maar kocht het ook Bestfoods voor ongeveer 24 miljard euro. Daarnaast lijfde het dat jaar het dieetproduct Slim-Fast en ijs van Ben & Jerry's in. Vooral Slim-Fast heeft de afgelopen jaren problemen gegeven door de concurrentie met het Atkins dieet. Er gaan geluiden in Londen dat Unilever in navolging van Reed Elsevier en Koninklijke/Shell Groep zijn bedrijfsstructuur aanpast. Nu zijn er nog twee bedrijven met twee hoofdkantoren en twee directeuren. Het zou gaan om een actie waarbij dat alles in elkaar wordt geschoven (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in