Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander voorop met online bankieren

Nederlanders zijn de enige Europeanen die meer contact via internet met hun bank onderhouden dan face-to-face. Winkelen doen ze echter…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek naar Europees klantcontact dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau Coleman Parkes, in opdracht van CRM-bedrijf BT. BT liet het klantcontact onderzoeken van de reisbranche, nutsbedrijven en de retail.

related partner content for mobile comes here

Enkele resultaten uit het onderzoek: Nederlanders geven minder om persoonlijk contact dan andere Europeanen en kiezen vaker voor gemak. Gemiddeld bankiert 18 procent van de Europese consument online, in Nederland maakt echter 37 procent van de consumenten het meeste gebruik van online bankieren.

Nederlanders geven de voorkeur aan het online boeken van een reis (39 procent) of persoonlijk op het reisbureau (41 procent). Alleen Duitsers gebruiken met 45 procent het internet meer.

In het online contact met nutsbedrijven loopt Nederland voorop, 25 procent van de Nederlanders communiceert het liefst online. Dat is het hoogste in Europa. De meeste Nederlanders geven echter de voorkeur aan de telefoon (bijna 50 procent), een kwart communiceert vooral per post en 12 procent geeft de voorkeur aan persoonlijk contact.

Winkelen doen Nederlanders liever persoonlijk. 84 procent geeft de voorkeur aan een winkelbezoek boven online (14 procent) of telefonisch kopen (11 procent) online. 80 procent van de Nederlanders hecht waarde aan persoonlijk contact met verkopers.

Coleman Parkes onderzocht de houding van consumenten ten opzichte van verschillende communicatiekanalen binnen de financiële sector, retail, nutsbedrijven en de reisbranche. Het onderzoek is uitgevoerd onder 1868 consumenten tussen de 18 en 55 jaar in het Verenigd Koninkrijk, Duitslang, Ierland, Frankrijk, Spanje, België, Nederland, Hong Kong, Singapore en Australië. Het onderzoek vond plaats in augustus 2004. 101 respondenten waren afkomstig uit Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in