Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever boycot prijzenoorlog

Levensmiddelenbedrijf Unilever weigert om nog langer mee te betalen aan de prijzenoorlog in de Nederlandse supermarkten. Het concern levert…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt directievoorzitter Harry Brouwer van Unilever Nederland Foods tegen NRC Handelsblad. ‘We handhaven dit jaar de prijzen die we bij de supermarktketens in rekening brengen voor onze producten op het peil van eind vorig jaar. Op die manier dragen we niet meer bij aan de prijzenoorlog.'
Experts schatten dat de fabrikanten voor 30 tot 40 procent van de prijsverlagingen opdraaien, omdat supermarktbedrijven hen dwingen voor lagere prijzen te leveren. Brouwer zegt met enkele belangrijke winkelketens al tot overeenstemming te zijn gekomen. Unilever sloot met hen contracten voor een jaar.
De prijzen voor de Unilever-producten zijn slechts 0,5 procent lager dan eind vorig jaar en er wordt volgens Brouwer ook niet meer heronderhandeld. De directievoorzitter zegt dat verdere prijsverlagingen ‘tot niets leiden’. ‘Wat er nu gebeurt is niet gezond voor supermarkten, fabrikanten en op termijn consumenten. Het gaat immers ten koste van de ontwikkeling van nieuwe producten en verschraalt het winkelassortiment.'

related partner content for mobile comes here

Unilever meldt verder dat het merk Zeeuws Meisje blijft bestaan. Vier jaar geleden zei het concern op termijn de productie van Zeeuws Meisje te staken, maar besloot onlangs die beslissing terug te draaien. Unilever wilde het aantal merken verminderen van 1.600 naar 400 om het reclamegeld te concentreren op de overgebleven merken. Het bedrijf maakt al jaren geen reclame meer voor Zeeuws Meisje, maar desondanks is de omzet op peil gebleven, zegt directievoorzitter Brouwer.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in