Overture introduceert lokaal adverteren


Local match moet het zoeken naar diensten in de buurt vergemakkelijken. Wie op zoek is naar een pizzeria in Amsterdam, komt dan bijvoorbeeld uit bij Dominos Pizza, die betaald heeft voor een goede plek in de zoekresultaten. Ruud Smeets, nu nog directeur van Overture Nederland, wordt verantwoordelijk voor het uitrollen van de dienst in Europa. Smeets kan de ervaring die hij jaren geleden heeft opgedaan bij Scoot, dan goed gebruiken
De dienst wordt eerst aangeboden in Groot Brittannië. In dat land is online consumeren namelijk het meest ingeburgerd. Daarna volgen waarschijnlijk andere grote Europese landen als Duitsland en Frankrijk. Overture is actief in twaalf Europese landen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Smeets wordt bij Overture Nederland opgevolgd door Gilbert den Hertog en Joost Hagesteijn. Den Hertog gaat zich bezig houden met business development en Hagesteijn wordt commercieel de eerst verantwoordelijke.
Smeets zal zich volgens Emerce eerst bezighouden met de ontwikkeling van het ‘local match’-product, daarna zal hij moeten werken aan het business model, om vervolgens op zoek te gaan naar samenwerkingsverbanden met leveranciers van bedrijfsgegevens, zoals de Gouden Gids-organisaties. Zij hebben namelijk sleutelgegevens in handen (zoals namen, adressen en telefoonnummers) die local match op betrekkelijk eenvoudige wijze mogelijk moeten maken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid