Overslaan en naar de inhoud gaan

Overture introduceert lokaal adverteren

Overture gaat 'local match' aanbieden in Europa, een combinatie van lokaal zoeken en betaalde zoekresultaten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Local match moet het zoeken naar diensten in de buurt vergemakkelijken. Wie op zoek is naar een pizzeria in Amsterdam, komt dan bijvoorbeeld uit bij Dominos Pizza, die betaald heeft voor een goede plek in de zoekresultaten. Ruud Smeets, nu nog directeur van Overture Nederland, wordt verantwoordelijk voor het uitrollen van de dienst in Europa. Smeets kan de ervaring die hij jaren geleden heeft opgedaan bij Scoot, dan goed gebruiken

related partner content for mobile comes here

De dienst wordt eerst aangeboden in Groot Brittannië. In dat land is online consumeren namelijk het meest ingeburgerd. Daarna volgen waarschijnlijk andere grote Europese landen als Duitsland en Frankrijk. Overture is actief in twaalf Europese landen.

Smeets wordt bij Overture Nederland opgevolgd door Gilbert den Hertog en Joost Hagesteijn. Den Hertog gaat zich bezig houden met business development en Hagesteijn wordt commercieel de eerst verantwoordelijke.
Smeets zal zich volgens Emerce eerst bezighouden met de ontwikkeling van het ‘local match’-product, daarna zal hij moeten werken aan het business model, om vervolgens op zoek te gaan naar samenwerkingsverbanden met leveranciers van bedrijfsgegevens, zoals de Gouden Gids-organisaties. Zij hebben namelijk sleutelgegevens in handen (zoals namen, adressen en telefoonnummers) die local match op betrekkelijk eenvoudige wijze mogelijk moeten maken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in