Overslaan en naar de inhoud gaan

Cees Dingler (Capitola): ‘Het is tijd om concreet te worden met augmented reality’

Tijdens ons jubileumevent, Adformatie Connects 50, zal Dingler de commerciële kansen van AR en MR delen.
Cees Dingler
Cees Dingler

Augmented reality (AR) en mixed reality (MR) hebben al jaren een futuristisch imago, maar zijn inmiddels goed te gebruiken door grote én kleinere bedrijven. Dat stelt Cees Dingler van Capitola in aanloop naar zijn masterclass over AR en MR op Adformatie Connects 50.  

related partner content for mobile comes here

De markt van AR en MR is volwassen aan het worden, vertelt Dingler. ‘Veel bedrijven maken er al gebruik van. Zoals Polestar, dat nieuwe automodellen die nog niet van de band rollen via AR toont aan het publiek. De technieken waren vooral gericht op marketing en evenementen, maar zijn nu ook erg geschikt voor e-commerce. Zo zet onder meer Ikea groots in op AR. Ik verwacht dat de technieken grote impact gaan hebben op e-commerce. Maar ook een merk dat elektrische fietsen verkoopt moet zich afvragen of alleen afbeeldingen op de website nog volstaan. Met een AR-activatie kan de potentiële klant via zijn smartphone de fiets in zijn woonkamer projecteren om een betere indruk te krijgen.’ 

In zijn masterclass deelt Dingler verschillende praktijkvoorbeelden en haalt hij een onderzoek van Deloitte aan dat voorspelt dat 75 procent van de smartphonebezitters in 2025 regelmatig AR gebruikt. Er zijn dus veel commerciële kansen te verzilveren, benadrukt hij.  

De masterclass van Dingler is volgens hemzelf vooral interessant voor brandmanagers en eigenaren van merken in retail, meubels en design. ‘Het wordt geen verhaal over de toekomst, die zijn er al vaak genoeg geweest. Nu is er behoefte aan een concreet verhaal over hoe je als merk AR en MR kunt gebruiken om je online aanwezigheid uit te breiden en te integreren in je e-commercestrategie.’

De eerste stap is het belangrijkst, weet hij uit eigen ervaring. ‘AR en MR zijn veel gebruiksvriendelijker en goedkoper dan pak ‘m beet vijf jaar geleden. Toen had je nog een app nodig voor een AR-activatie, nu kun je een link op een website aanklikken om de AR-activatie in je camera-app te zien. In mijn masterclass leg ik uit hoe je de eerste stap met AR en MR kunt zetten, ook met een klein budget.’ 

Bekijk hier het volledige programma en meld je aan!

 

Tabel Adformatie Connects 50

Lees ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in