Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat betekent Meta's intentie om toestemming te vragen voor gepersonaliseerde advertenties?

Er zijn nog wat onduidelijkheden rondom Meta's intentie om Europese gebruikers om expliciete gepersonaliseerde reclametoestemming te vragen.
MEta Zuckerberg
© © Pavlo Gonchar/SOPA Images via ZUMA Press Wire
MEta Zuckerberg
© © Pavlo Gonchar/SOPA Images via ZUMA Press Wire

Meta, het bedrijf achter Facebook, Instagram en WhatsApp, wil gebruikers in de Europese Unie om expliciete toestemming vragen om gepersonaliseerde reclames toe te staan. Althans, de techreus zegt die 'intentie' te hebben. De precieze uitwerking is echter onduidelijk, al haast Meta zich te zeggen dat het voor adverteerders mogelijk blijft om gericht reclame te maken. Hoe kijken experts naar de verandering?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in