Overslaan en naar de inhoud gaan

Twee foto's in een strakke outfit en Zalando voorspelt je kledingmaat

AI-gedreven maatadviezen moeten Zalando helpen hét startpunt voor mode te zijn.
Lululemon bij Zalando
Lululemon bij Zalando
Lululemon bij Zalando
Lululemon bij Zalando

Zalando lanceerde vorige maand in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland een tool die met behulp van kunstmatige intelligentie maatadviezen geeft. Klanten dienen – met hun smartphone - twee foto's van zichzelf te maken in strakke kleding. Vervolgens rolt er een maatadvies uit voor de kleding die zij op het oog hebben.

related partner content for mobile comes here

Robert Gentz, co-ceo van Zalando, zegt dat het e-commerceplatform investeert in gebieden als storytelling en technologie die toekomstige groei zullen stimuleren. ‘Onze nieuwe maat- en pasvormtool zal de winkelervaring nog beter maken. Het laat zien hoe een van de kernuitdagingen in fashion-e-commerce op grote schaal kan worden opgelost.’

Lululemon

Zalando meldt bij het bekend maken van de cijfers van het tweede kwartaal dat nieuwe merken als partner zijn verwelkomd. Gentz: ‘Lululemon, dat innovatieve kleding en accessoires biedt voor yoga, hardlopen, training en de meeste andere sportactiviteiten, werd gelanceerd op Zalando, net als Hoka, een merk voor innovatieve en hoogwaardige hardloopkleding.’ Op het gebied van schoonheid zegt Zalando belangrijke merkrelaties te hebben verdiept, bijvoorbeeld met luxemerken als Lancôme, Mugler en Shiseido, die nu in meer markten worden aangeboden.’

De cijfers

Hoewel de omzet in het tweede kwartaal in vergelijking met vorig jaar daalde met 2,5 procent tot 2,6 miljard euro (Zalando zegt in ‘een uitdagende omgeving’ te opereren), verdubbelde de winst van het concern bijna, met een aangepaste Ebit-stijging van 87 procent tot 144,8 miljoen euro ten opzichte van een jaar geleden. Zalando: ‘De winstgevendheid werd gestimuleerd door een betere ordereconomie te midden van grotere gemiddelde bestellingen, wat resulteerde in lagere uitvoeringskosten. Ook de meer gerichte marketing van Zalando droeg bij.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in