Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Belangeloze inzet voor goede initiatieven moet geen vraagteken meer zijn’

Digital design for good deel III: Gamechangers over hoe zij digital inzetten voor een betere wereld
Tech for good
Tech for good
© WeAreBrain Foundation
Tech for good
Tech for good
© WeAreBrain Foundation

In onze digitale sector barst het van inspirerende verhalen van technologieën, bedrijven en leiders die vastberaden zijn om de wereld te verbeteren. In de afgelopen weken spraken we drie van deze 'gamechangers' over wat hen drijft om 'digital design for good' in te zetten. “‘Business for good’ en ‘Good for business’ gaan prima hand in hand."

related partner content for mobile comes here

Gamechanger van deze week: Mario Grunitz, co-founder van WeAreBrain.

Een derde

“Je kan prima een bedrijf runnen en daarnaast ook de belangrijke kwesties in de wereld aanpakken.” Aldus Mario Grunitz, co-founder van WeAreBrain en daarnaast fervent voorstander van het bieden van support aan de change-makers die onze wereld en samenleving een stukje beter willen maken. “Het is vanuit die basis dat wij WeAreBrain hebben opgericht. Wij werken ⅓ voor de corporates van deze wereld, ⅓ voor start-ups en ⅓ voor NGO’s en non-profits. De projecten waar we ons voor inzetten moeten minimaal 1 van UN’s Sustainable Development Goals vertegenwoordigen. En dat gaat goed, we werken, of hebben gewerkt, voor projecten die 16 van de 17 goals vertegenwoordigen. Dat maakt ons trots”

De drang om zelf ook die ‘change’ te maken, resulteerde uiteindelijk in 2022 in een eigen stichting: de WeAreBrain foundation. Hun credo? To leave the world a better place. Mario: “We merkten dat niet alleen wijzelf, maar ook onze opdrachtgevers en partners meer behoefte hadden om in actie te komen. We wisten, hier moeten wij iets mee, tech inzetten for the good. Zo is de stichting ontstaan.”

Zowel geld als kennis wordt er geïnvesteerd. Mario: “Recentelijk hebben we ons ingezet voor RiseApp. De oprichtster van deze stichting die zich inzet voor slachtoffers van huiselijk geweld, was al 2 jaar op zoek naar iemand die een app voor haar kon bouwen. Samen met iemand van “Microsoft voor Startups” hebben we toen funding opgehaald en zitten we nu in de afrondende fase van deze appontwikkeling.”

Mario Grunitz
Mario Grunitz https://wearebrain.com/blog/meet-mario-grunitz-team/

Retourneren van teveel materiaal

Mario: “Je belangeloos inzetten voor dergelijke initiatieven moet geen vraagteken meer zijn. Die verantwoordelijk moeten wij als industrie nemen. En het hoeft niet alleen bij jezelf, je team, je eigen bureau te blijven. Zoals eerder benoemd, hebben wij gaandeweg geleerd dat onze klanten, ongeacht organisatiegrootte, iets bij willen dragen. Sommigen hebben gewoon een duwtje in de rug nodig of enkel wat begeleiding om aan de slag te gaan in een omgeving die ze kennen met partners die ze vertrouwen. En dat is waar een bureau een belangrijke rol kan spelen: als facilitator, organisator en uitvoerende partij.”

Bij WeAreBrain is dit onder andere terug te zien in hun samenwerking met Praxis, een organisatie die opkomende technologieën, zoals AR en AI, nu gebruikt om hun duurzaamheidsplannen op een voortvarende manier vooruit te helpen.

Vloeren verkopen bleek een klassiek probleem: of je koopt te veel, of je koopt te weinig. Het retourneren van te veel materiaal of het 3x op en neer rijden naar de winkel om meer te halen wordt uiteindelijk niemand beter van. WeAreBrain ontwikkelde een app en met behulp van AR kan je je vloer nu zo inmeten dat je precies weet hoeveel je nodig hebt. Een feature waar niet alleen de consument, maar ook Praxis beter van wordt. En dat is nou wat we noemen een klassieke win-win. 

Deze artikelenreeks is tot stand gekomen in samenwerking met Dutch Digital Agencies in het kader van het DDA for Good-project.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in