Overslaan en naar de inhoud gaan

24% NL-smartphoners staat open voor mobiele promoties

24 procent van de Nederlandse smartphonegebruikers staat open om via smartphone gecontacteerd te worden voor promoties, zegt InSites…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een contact dat gelegd wordt via smartphone door een winkel waar men geregeld koopt, kan op 23 procent openheid rekenen; voor locatiegebaseerde marketing staat 20 procent open.
Smartphonegebruikers staan open voor marketingboodschappen op twee voorwaarden aldus Insights: bekendheid of waardeperceptie.

related partner content for mobile comes here

De acceptatie om gecontacteerd te worden op de smartphone voor promoties (=waardeperceptie) ligt op 24 procent. Een contact dat gelegd wordt via smartphone door een winkel waar men geregeld koopt (= bekendheid) kan op 23 procent openheid rekenen; 20 procent staan open voor locatiegebaseerde marketing.

Het in contact blijven met vrienden en familie is de traditionele drijfveer van het gebruik van een mobiele telefoon (65 procent).

Dit is het belangrijkste voor smartphonegebruikers, wat zich ook weerspiegelt in het hoge gebruik van socialemedia-applicaties. Daarbij komen twee andere meer typische gebruiksredenen. Ten eerste geeft 44 procent van de smartphonegebruikers als een drijfveer ‘je leven gemakkelijker maken door de toegang tot informatie (online bijvoorbeeld, maar ook door je agenda steeds bij te hebben). Ten tweede wordt entertainment op bijvoorbeeld wachtmomenten ook door 44 procent genoemd.

De meest gedownloade categorieën van apps over de vier landen heen zijn socialemedia-apps en apps voor informatie. 74 procent van de Nederlandse smartphonegebruikers gebruikt sociale media apps minstens wekelijks; 47 procent zelfs dagelijks tot meerdere keren per dag. Apps voor informatieconsumptie worden door 78 procent van de gebruikers wekelijks gebruikt en door 35 procent van de Nederlanders elke dag. Daarmee is Nederland volgens Insights uniek ten opzichte van de andere landen, waar dat cijfer eerder rond de 20 procent schommelt.

42 procent van de Nederlandse smartphonegebruikers geeft aan dat een applicatie van een merk hen vooral moet helpen iets beter te doen. Verder moet de applicatie dicht aanleunen bij het merk en moet er een informatieve waarde aan vasthangen.
Het werd uitgevoerd onder 800 smartphonegebruikers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in