24% NL-smartphoners staat open voor mobiele promoties
Een contact dat gelegd wordt via smartphone door een winkel waar men geregeld koopt, kan op 23 procent openheid rekenen; voor locatiegebaseerde marketing staat 20 procent open.
Smartphonegebruikers staan open voor marketingboodschappen op twee voorwaarden aldus Insights: bekendheid of waardeperceptie.
De acceptatie om gecontacteerd te worden op de smartphone voor promoties (=waardeperceptie) ligt op 24 procent. Een contact dat gelegd wordt via smartphone door een winkel waar men geregeld koopt (= bekendheid) kan op 23 procent openheid rekenen; 20 procent staan open voor locatiegebaseerde marketing.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuHet in contact blijven met vrienden en familie is de traditionele drijfveer van het gebruik van een mobiele telefoon (65 procent).
Dit is het belangrijkste voor smartphonegebruikers, wat zich ook weerspiegelt in het hoge gebruik van socialemedia-applicaties. Daarbij komen twee andere meer typische gebruiksredenen. Ten eerste geeft 44 procent van de smartphonegebruikers als een drijfveer ‘je leven gemakkelijker maken door de toegang tot informatie (online bijvoorbeeld, maar ook door je agenda steeds bij te hebben). Ten tweede wordt entertainment op bijvoorbeeld wachtmomenten ook door 44 procent genoemd.
De meest gedownloade categorieën van apps over de vier landen heen zijn socialemedia-apps en apps voor informatie. 74 procent van de Nederlandse smartphonegebruikers gebruikt sociale media apps minstens wekelijks; 47 procent zelfs dagelijks tot meerdere keren per dag. Apps voor informatieconsumptie worden door 78 procent van de gebruikers wekelijks gebruikt en door 35 procent van de Nederlanders elke dag. Daarmee is Nederland volgens Insights uniek ten opzichte van de andere landen, waar dat cijfer eerder rond de 20 procent schommelt.
42 procent van de Nederlandse smartphonegebruikers geeft aan dat een applicatie van een merk hen vooral moet helpen iets beter te doen. Verder moet de applicatie dicht aanleunen bij het merk en moet er een informatieve waarde aan vasthangen.
Het online onderzoek dat door InSites Consulting werd uitgevoerd onder 800 smartphonegebruikers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Nederland en België.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid