Overslaan en naar de inhoud gaan

Geachte Minister Verhagen,

In de Telegraaf las ik over uw nieuwe missie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de Telegraaf las ik over uw

related partner content for mobile comes here

Wat is het toch honds- en hondsvermoeiend dat u zich bezig blijft houden met dit soort imago inkoppertjes ten gunste van uw eigen beeldvorming bij het volk.
In ieder, maar dan ook echt ieder telefoongesprek dat commercieel van aard is, wordt de consument gewezen op de mogelijkheid zich uit te schrijven en voortaan verschoond te blijven van telemarketing. Getuige de miljoenen consumenten die zich sinds de invoer van dit register hebben ingeschreven werkt dit uitstekend. Er is, bij mijn weten, geen succesvoller initiatief ontplooit om een marketingkanaal te sluiten en een branche om zeep te helpen.

Zeker ten tijde van de huidige economische crises en de stijgende werkeloosheid getuigt uw ambitie om de commerciële mogelijkheden nog verder de kop in te drukken door het register “kunstmatig” te laten groeien, lees betere voorlichting, van weinig inzicht. Nederland heeft nodig dat er wordt meegedacht over hoe wij ons weer kunnen herstellen. Er is, dunkt mij, weinig behoefte aan figuren die proberen om “op emotie” de stem van de consument te trekken.

Vrijheid, uiteraard binnen gezonde kaders, is een voorwaarde om te kunnen ondernemen. Denkt u daar eens over na. Of nodigt u mij eens uit voor een lunch, ik kom graag naar Den Haag om binnen uw agenda te passen en hier eens wat meer over te vertellen.

De reacties die onder het artikel staan spreken overigens boekdelen, daarvoor hoeft minister Verhagen helemaal niet “het veld in”.
Een mooie reactie over het BEL mij niet Register, van een zeker Ria uit Amsterdam, wil ik u niet onthouden:

"Nou zal heel fijn zijn,want als je op een bepaalde pagina zit en je opend deze dan krijg je weer een zooi bende over je hun aan reclame,s niet normaal.Zonder dat je je Email adres geeft.?????."

Deze mevrouw wil ongetwijfeld betere voorlichting, maar het lijkt me dat we toch ook wat meer van de burger zelf mogen verwachten? En niet direct inspelen op dom en kortzichtig sentiment dat bovendien volledig misplaatst is. Hoewel, het is wel makkelijk scoren natuurlijk. Dit zijn vast ook de Ria’s die op basis van de meest recente loze belofte die ze gehoord hebben hun stem uitbrengen.

Of deze:

De slimmerikken die je toch bellen doen dat anoniem, dus mensen als je gebeld word en er is geen nummerherkenning, neem dan het gesprek niet aan. Of je kunt ze verrot schelden, meestal helpt dat niet daar ze er voor betaald worden om je lastig te vallen. Anders meteen verbinding verbreken

Inderdaad belangrijk om wat miljoenen uit te trekken voor extra voorlichting. Er zullen vast veel meer burgers zijn die te lui of te opvliegend zijn om überhaupt de uitschrijving te doen die ze actief wordt aangeboden na elk telemarketing gesprek.

Damn, schrijf ik alweer een boze blog. Jammer. Ik ga mij vanaf nu proberen te richten op positieve initiatieven. Volgende keer hoop ik een lofzang, liefst op een politicus, te kunnen neerpennen. Nu ga ik eerst even langs de huisarts om wat bloeddruk verlagende pillen te halen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in