Overslaan en naar de inhoud gaan

Volkswagen laat je tegen echte Duitsers voetballen: das Interland

We moeten volgende week eerst van de Denen winnen, maar daarna zijn we toch echt weer aan de beurt tegen Duitsland... Het sentiment rondom…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van 1 juni tot 12 juni kunnen échte Nederlanders en échte Duitsers het tegen elkaar op nemen in een live penalty shoot-out op Facebook en via mobiele apps. De winnaar neemt, naast de eer, een Volkswagen up! in de landskleuren mee naar huis.

related partner content for mobile comes here

Volkswagen beschikt naar eigen zeggen over een unieke positie: een Duits merk dat typisch Nederlands aanvoelt. Daarom bedacht ACHTUNG! voor Volkswagen en Pon's Automobielhandel , een wedstrijd waarin fans van Volkswagen Nederland op Facebook het op kunnen nemen tegen fans van Volkswagen Duitsland, en omgekeerd.

Behalve een zijn er ook apps ontwikkeld voor iOS en toestellen, ook weer in Nederlandse en Duitse varianten.

Jack van Gelder werkte mee aan de ondersteunende commercial op Youtube:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Hoe werkt het: voor iedere 'shoot out' wordt een Nederlandse fan live gekoppeld aan een Duitser, en omgekeerd. Om de wachttijd voor spelers tot een minimum te beperken, werd een aangepast back-end ontwikkeld die Facebookgebruikers onderling koppelt, maar ook aan spelers op de mobiele apps en vice versa.

Zogeheten socket-servers beperken de vertraging die plaatsvindt tot een minimum, waarmee de live-game van Das Interland een performance heeft die vergelijkbaar is met die van bijvoorbeeld het Playstation Network.

Elke score wordt beloond met unieke 'celebration' video’s, waarin typisch Duitse objecten op een komische manier worden neergezet. Voor iedere speler wordt ook bijgehouden hoeveel Duitsers hij tot dan toe heeft ‘ingemaakt’. Maar uiteraard allemaal wel met een knipoog.

Creatie is in handen van bureau Achtung!, voor de ontwikkeling werd een beroep gedaan op SuperHero Cheesecake, Colorbleed (charachter animation) en Big Orange (geluid)

NS stations
Om ervoor te zorgen dat er altijd evenveel spelers aan beide kanten aanwezig zijn worden alle media real-time gemonitord en aangepast. De tussenstand is live te volgen op schermen van Ngage media, op de grote NS stations door heel Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in