Vogeltjes van C1000 meest besproken EK-actie deze week
Dit blijkt uit een analyse, uitgevoerd door reclameblog Verse Reclame en PR-Bureau Coopr.
In de tweede week van de social EK-buzz meting blijft C1000 het meest besproken merk. De voorsprong op de nummer twee is echter een stuk minder groot dan vorige week.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe buzz van Grolsch was toen slechts 14,7 procent van de buzz van C1000. Deze week is Kruidvat de nummer twee, met 61,7 procent van de buzz van C1000.
Gijpvogel de klapper van de week
Er is deze week 39 procent minder gesproken over C1000 dan vorige week, toen de campagne groots werd geintroduceerd. Qua sentiment is Nederlandse consument de afgelopen week ook iets gematigder geworden over de 'Geluksvogeltjes' campagne. De hoogste nieuwe binnenkomer is de Gijpvogel van Kruidvat. Opvallend is het extreem neutrale sentiment rondom deze campagne van met René van der Gijp als één van de stamgasten.
Albert Heijn blijft op nummer drie staan in de ranglijst. Aangezien de meting van vorige week net na de introductie van de EK-campagne plaatsvond, is het logisch dat de buzz rondom dit merk deze week wel 2,5 keer zo groot is. De #039;s">grap met de dildy's die behoorlijk viraal ging, heeft hier waarschijnlijk een aandeel in.
Plus heeft negatiefste sentiment
De EK-campagne van Grolsch zakt in, in de peilingen, maar houdt in absolute zin dezelfde hoeveelheid buzz. Van de consumenten die spreken over de commercial of het koelkrat, is veruit de meerderheid positief. Grolsch blijft hiermee het merk met veruit het meest positieve sentiment. De hekkensluiter deze week is nieuwkomer Plus, die net als in 2010 de Juichbandjes-actie voert. Plus heeft echter het hoogste negatieve sentiment, na Albert Heijn.
Nike en ING zijn uit de top 5 verdwenen.
Top 5:
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid