Alpro mag term yoghurt niet gebruiken voor sojatoetje


Het gebruik van deze term voor sojaproducten is in strijd met Europese regelgeving. Dat heeft de rechter in Breda bepaald in een kort geding dat was aangespannen door de Nederlandse Zuivelorganisatie.
Alpro moet van de rechter binnen tien weken de vermelding ‘yoghurtculturen’ van de verpakkingen van het product Mild & Creamy halen. Ook mag Alpro de term ‘yoghurt’ en alle varianten daarop die suggereren dat sprake is van een zuivelproduct niet meer gebruiken in reclame-uitingen en andere publicaties. Ten slotte moet Alpro een rectificatie plaatsen op haar website.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVolgens een Europese verordening is het verboden om bij producten die geen melk bevatten de suggestie te wekken dat het zuivelproducten zijn. Die suggestie wordt volgens de rechter ook gewekt met termen als ‘yoghurtvariatie’ en ‘yoghurtcategorie’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid