Gebruikers die niet willen betalen, kunnen voortaan kiezen voor minder gepersonaliseerde advertenties.
Gebruikers kijken steeds meer video op Facebook en Instagram, stelt Meta. Wat potentie biedt voor meer advertentievideo's.
De bekendheid van het reclamevrije abonnement à 10 euro per maand is wel hoog. Maar betalen: dat doen we liever niet.
Wie boosts afneemt via een iOS-app, betaalt nu dertig procent meer. Meta vreest afhakende adverteerders en heeft daarom een alternatief.
Het pay-or-ok-model is in strijd met Europese regels, stelt de Europese Commissie. Een onderzoek volgt en kan leiden tot een miljardenboete.
Deze en meer inzichten komen uit het Digital News Report 2024, een van de belangrijkste onderzoeken naar mediagebruik.
Toezichthouders hekelen een betaald, reclamevrij abonnement voor Facebook en Instagram. Jurist Menno Weij vindt die kritiek onterecht.
Volgens Meta presteert het Advantage Plus-programma goed, zeker na wat opgeloste bugs. Adverteerders bestrijden dit.
Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.