Albert Heijn, Jumbo, Plus, Aldi en Lidl spelen zichzelf in de kerstkijker.
Plus is nu de zoveelste 'voordeelbrenger' in supermarktland en dat is eeuwig zonde, vindt foodspecialist Olaf van Gerwen.
Verder strikt Basic-Fit zanger Claude, presenteert Plus 'kartrekkers', zoekt Rode Kruis vrijwilligers en wil Crisp 'het kleine groot maken'.
Hema, Volkswagen, Jumbo, Albert Heijn, Plus, Lidl, ING, KPN, Staatsloterij en Grolsch juichen voor Oranje.
Wesley Sneijder en Wesly Bronkhorst brachten een speciaal nummer uit. Plus is de eerste supermarkt met een grote EK-campagne dit jaar.
Ook Plus, Flexa, Boels Rental en Sunny Cars presenteren opvallend creatief werk.
De eind vorig jaar begonnen marketingdirecteur Matthijs Moeken gooit het over een andere boeg.
Consumenten geven hun oordeel over de kerstcommercials van de Nederlandse supermarkten.
Plus en Jumbo zijn runner-up, Aldi en Lidl delen de laatste plaats. Ook kiest het panel een favoriet onder de niet-supers.