De guilty pleasure van BiFi
Snackmerk BiFi (moederbedrijf Jack Link's) heeft gekozen voor Natwerk als zijn vaste reclamebureau en lanceert meteen een eerste tv-campagne. Een pitch met twee andere bureaus ging hieraan vooraf. Voor zover bekend is het voor het eerst dat het internationale merk met een Nederlands bureau samenwerkt.
Het gaat om een samenwerking voor de Nederlandse markt. Natwerk vult aan dat andere landen, zoals Duitsland en de Verenigde Staten, ook geïnteresseerd zijn in het reclameconcept van de hand van het Amsterdamse bureau. Bij de pitch was geen externe begeleider betrokken; Natwerk is uitgenodigd op basis van 'het netwerk en creatieve werk', aldus het bureau zelf.
De campagne 'Stiekem de lekkerste' is gekozen op basis van het inzicht dat veel mensen best kunnen genieten van een BiFi-snack, maar dat ze er eigenlijk niet voor durven uit te komen. Een klassieke guilty pleasure dus.
In de tv-commercial (productie: Dpplr) zien we vier mannen die een potje padel spelen. Eén van hen lijkt een blessure op te lopen, maar niets is minder waar. Terwijl de man naar de bank strompelt, blijkt dat hij heel iets anders van plan is...
Plus gaat voor humor en betaalbaarheid
Ook de tweede tv-commercial van Plus in korte tijd is ontwikkeld zonder tussenkomst van een reclamebureau. Het zijn wederom de freelance creatieven Jan-Willem Smits en Nico Akkerman die de commercial in de reeks 'Dat is het voordeel van Plus' hebben gemaakt.
Net als de vorige commercial draait de nieuwe om 'lokale ondernemers' die 'precies weten waar hun klanten behoefte aan hebben'. We kijken naar een lokale Plus-ondernemer die bij de kapper gevraagd wordt naar 'zijn aanbiedingen'. Vanaf het moment dat hij trots begint te vertellen, stroomt de kapsalon steeds sneller leeg. En bij de Plus-supermarkt lijkt het steeds drukker te worden...
De samenwerking met reclamebureau Energize is overigens niet van de baan, zegt een woordvoerder van Plus desgevraagd. Ook moet de pay-off 'Goed eten' binnenkort weer terugkomen. 'Met Energize hebben we onder meer de prachtige emotiegedreven kerstcommercials gemaakt; de nieuwe commercials draaien meer om humor en de betaalbaarheid van Plus. De samenwerking met Nico en Jan-Willem op dat vlak bevalt goed. Maar we blijven met Energize, en de andere bureaus, samenwerken.'
Credits:
Plus Supermarkt: Matthijs Moeken, Okke Wiarda, Ko Schout
RTV Producer: Koen Barnhard
Art director: Jan-Willem Smits
Copywriter: Nico Akkerman
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbara Pronk
Director of photography: Ton Peters
Art department: Bram van de Ven
Editor: Patrick Schonewille
Grading en online: Captcha
Audiomix/muziek: Public Audio
Voice-over: Studio Levalo
Flexa maakt 'droomhuis' werkelijkheid
Verfmerk Flexa, onderdeel van AkzoNobel, mikt in een nieuwe campagne op 'het verlangen naar een droomhuis met levendige kleuren, in plaats van de functionele aspecten van verf'. Flexa vraagt zich af: wie wil er nu geen werkelijkheid van zijn droomhuis maken?
Flexa over de campagne: 'De kijker belandt in de droom van een jonge vrouw die door haar woonkamer zweeft. Met een simpele aanraking van de kleurstaal brengt ze haar -eerder nog saai, witte- muren tot leven. Die veranderen in levendige 'Flexa Creations'-kleuren, er bloeien bloemen op en vlinders komen tevoorschijn.'
De campagne is bedacht en ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Ogilvy. Het is bepaald geen campagne die de regels van de verfcategorie volgt, aldus het bureau. 'Geweldig dat Flexa het aandurft om een nieuw perspectief op de wereld van verf te introduceren.'
De campagne wordt internationaal (ook in Nederland) op televisie en online kanalen uitgerold.
Credits:
AkzoNobel
Kim Potters, CMO
Ainara Marco, EMEA Marketing Lead Consumer Brands
Helena Burt, EMEA Brand Manager
Agnieszka Sztyk, EMEA Agency, Media and Activation Lead
Brieke Hillen, Marketing Manager NL
Marcia Snijder Marketing Manager DIY NL
Julia Linders Sr Brand Manager Flexa
Sanne de Man Sr Activation Manager
Creatief bureau: Ogilvy Amsterdam
Tolga Büyükdoganay, CCO
Diego Lauton, Creative Director
Bas Vroonland, Strategy Director
Bridget Christensen, Head of Account Management
Phoebe Lyon, Account Manager
Productie: Ocurens
Lokalisatie: Craft
Post-productie: Monumental
De pratende spiegelhangers van Sunny Cars
Autoverhuurbedrijf Sunny Cars introduceert Sunny en Car: twee pratende spiegelhangers in een huurauto die vertellen over 'de grootste troef' van het merk, namelijk de klanttevredenheid.
De campagne is ontwikkeld door Lemon Scented Tea. 'Spiegelhangers zijn perfecte ooggetuigen van positieve klantervaringen. We creëerden er dus twee: Sunny en Car. Om op een leuke manier aandacht te vragen voor het zonnige, zorgeloze aanbod van Sunny Cars', aldus het bureau.
De campagne wordt uitgerold via online kanalen, outdoor en radio.
Credits:
Agency: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Frans van Lavieren, Suzanne Al
Regisseur: Geert Jansen
Productie: Artbox, Ceremony of Attention
Design & direction: A Good Beer
DOP: Jeroen Simons
Sound Design: THNDR Amsterdam
Grading: Bart Voorsluis
Boels Rental voor ieder seizoen
Ook autoverhuurbedrijf Boels Rental lanceert een nieuwe campagne, waarin het laat zien klaar te zijn voor 'de groeiende vraag naar snelle en flexibele verhuur-oplossingen, ongeacht het seizoen'. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Springbok. Een korte pitch ging hieraan vooraf.
Boels: 'We hebben een kleurrijke, digitale 3D-wereld gecreëerd die de basis vormt voor de campagne. Het concept is modulair en schaalbaar, waardoor het voor de verschillende seizoenen, doelgroepen en landen waarin we actief zijn te gebruiken is.'
De campagne wordt in zeven Europese landen uitgerold via diverse online kanalen.