Basic-Fit strikt zanger Claude
Basic-Fit richt zich in een nieuwe online campagne op de 'cruciale rol' van sport in het bevorderen van mentale en fysieke gezondheid. Volgens de sportschoolketen ervaart namelijk één op de drie jongeren mentale problemen. De zogeheten bewustwordingscampagne moet dat aantal terugdringen.
Voor de campagne, die is ontwikkeld door AM Beyond (onderdeel van Abovo Maxlead), is de populaire zanger Claude gestrikt die is te horen en zien in een videoclip genaamd La Pression.
'Meer aandacht en bewustzijn voor mentale gezondheid is hard nodig. In 2022 meldde de WHO dat door de coronapandemie angst en depressie wereldwijd met 25 procent is toegenomen. Dit bleek dit jaar ook uit onderzoek van het RIVM en de GGD. Veel voorkomende mentale problemen zijn onder meer stressklachten en eenzaamheid', zo lezen we in een persverklaring.
De videoclip, geproduceerd door CoolCreative, volgt het verhaal van een jonge vrouw genaamd Kim waar het ogenschijnlijk goed mee gaat, terwijl zij juist veel mentale druk ervaart. Met de boodschap 'Je bent niet alleen, #blijfbewegen' wil Basic-Fit laten zien dat 'bewegen helpt en niemand er alleen voor staat'. Ook diverse BN'ers, zoals Isa Hoes en Enzo Knol delen die boodschap via hun eigen online kanalen. Verder wordt de campagne ondersteund door de partijen Mental Health Europa, Mind en Te Gek.
Staatsloterij gaat 'even 30 jaar op sabbatical'
Staatsloterij komt in aanloop naar de zogeheten Droomsalaristrekking van 1 oktober met een 360-campagne die de nadruk op 'een rijk leven' legt. Hierbij draait het niet enkel om geld of spullen, maar om een leven vol ervaringen. En om dat te doen, heb je iets nodig wat niet te koop is, namelijk tijd, stelt Staatsloterij.
'Tijd is weliswaar niet te koop, maar met 10.000 euro netto per maand, dertig jaar lang, win je wel alle tijd die nodig is om nieuwe ervaringen op te doen. Bijvoorbeeld een sabbatical inlassen en te doen wat je écht gelukkig maakt', aldus het kansspelbedrijf.
In de tv-spot kijken we naar twee bouwvakkers die zich afvragen waar hun collega uithangt. Die blijkt echter 'even dertig jaar' op sabbatical te zijn. In online video's is cabaretier Steven Brunswijk te zien die eveneens 'even dertig jaar' ertussenuit knijpt.
De nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, wordt naast televisie en online, uitgerold via outdoor en radio.
Credits:
Nederlandse Loterij: Arno de Jong, Michael Kastelijns en Esther Tersteeg
Bureau: TBWA\Neboko
Productiemaatschappij: Holy Fools
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Offline edit: Pim van der Pas en Renzo Candido
Sound design: Amp Amsterdam
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors
De 'kartrekkers' van Plus
In een nieuwe tv-commercial zien we dat Plus en z'n lokale ondernemers heel goed weten waar een beter milieu begint. Namelijk bij henzelf.
In de spot genaamd 'Kartrekkers' zien we dat de inmiddels bekende lokale Plus-ondernemer uit het fictieve dorp Langekerk in zijn jonge jaren leert om goed voor zijn buurt te zorgen. Na een sprong in de tijd zien we hem vol trots vertellen over zijn eigen Kartrekkers: biologische producten voor een schappelijke prijs. 'Zo kunnen meer mensen kiezen voor goed eten zonder dat het ze meer geld kost', aldus Plus.
De commercial is wederom bedacht door freelance creatief Jan-Willem Smits.
Credits:
Plus: Matthijs Moeken, Okke Wiarda, Ko Schout, Chiel Den Otter
RTV Producer: Koen Barnhard
Creative:Jan-Willem Smits
Regisseur:Maarten Treurniet
Producer: Bas Pinkster
Director of photography: Ton Peters
Art department: Bram van de Ven
Editor: Peter Alderliesten
Grading en online: Captcha
Audiomix: Studio Levalo
Eten zoals de natuur het (volgens Crisp) bedoeld heeft
Online supermarkt Crisp brengt in een nieuwe campagne een ode aan 'pioniers die het anders doen'. Met als doel om het voedselsysteem te veranderen, is de campagne erop gericht om het kleinschalige groot te maken en de beoogde overgang naar meer 'natuurinclusief' boeren in Nederland te stimuleren, aldus Crisp.
Crisp: 'Dat zijn boeren die met de natuur meewerken om de biodiversiteit te vergroten, de bodem te herstellen en stikstof terug te dringen. We brengen eten zoals de natuur het bedoeld heeft letterlijk terug in het straatbeeld. We verkopen niet alleen producten, maar ook de filosofie erachter.'
Zowel de boer als de toekomstige generatie krijgen in de campagne een gezicht. Zo kijken we onder meer naar een boer die middenin de stad reclameposters staat te plakken. De campagne, die bij Crisp inhouse is ontwikkeld, wordt via televisie, outdoor en online uitgerold.
Credits:
Creative director: Rozsa Groothoff
Strategie & concept: Wilmar Versprille
Regie: Inés Cuesta & Rozsa Groothoff
Regie TV commercial: Basha de Bruijn
Productie: Eveline Bloemendal & Eva Kalshoven
Art direction: Ines Cuesta
DoP & edit: Vincent van den Brink
VO: Wilmar Versprille
Fotograaf: Jurre Rompa
Designer: Sacha van Alfen
De vrijwilligers van Rode Kruis
Met een nieuwe campagne wil het Rode Kruis mensen tussen de 18 en 65 jaar bewust maken van de vele manieren waarop zij zich kunnen inzetten en ze te enthousiasmeren om zich aan te sluiten als vrijwilligers bij de humanitaire hulporganisatie. Het Rode Kruis beschikt naar eigen zeggen over 's werelds grootste vrijwilligersnetwerk, maar is altijd op zoek naar mensen die iets willen bijdragen.
Met het uitgangspunt 'Iedereen kan iets doen, ook jij' moet de campagne benadrukken dat het Rode Kruis ondanks zijn omvang de hulp van nieuwe vrijwilligers goed kan gebruiken. 'Of het nu gaat om noodhulp, evenementenhulp of het geven van gastlessen op school - er is voor iedereen een passende rol'.
In de campagne, die via online video en outdoorkanalen wordt uitgerold, staan de vrijwilligers van het Rode Kruis centraal, waar elk persoon een andere vorm van vrijwilligerswerk bij de organisatie vertegenwoordigt. De campagne is ontwikkeld door Red Onion Creative Collective.