Plus presenteert 'Buurthempies' in EK-campagne

Wesley Sneijder en Wesly Bronkhorst brachten een speciaal nummer uit. Plus is de eerste supermarkt met een grote EK-campagne dit jaar.

'Ik ben net als jij' (Ich bin wie du), is het credo van gelegenheidsduo Wes & Wes.

'Als Plus-ondernemer ben je natuurlijk trots op Oranje, maar nog trotser op je eigen buurt.' Dat is de boodschap in de nieuwe EK-campagne van supermarktketen Plus. 

Plus, dat zich sinds enkele maanden afficheert als 'de supermarkt van de buurt', introduceert in de campagne een oranje 'Buurthempie' om dit buurtgevoel uit te dragen. Plus: 'Iedere buurt krijgt z'n eigen hempie en samen met alle buurten staan we als twaalfde man achter Oranje.'

In alle 'Plus-buurten' in Nederland, zo'n 330, moet straks het Nederlands Elftal worden aangemoedigd. 'En of je dat nu thuis met vrienden doet, in de tuin rondom de barbecue of in de buurtkroeg; je draagt straks een bij elkaar gespaard hempie met je eigen buurtnaam achterop', aldus de super.

Samen één

Onderdeel van de campagne is het nummer 'Ik ben net als jij' (Ich bin wie du) van volkszanger Wesly Bronkhorst en ex-voetballer Wesley Sneijder, ook bekend als Wes & Wes. 'Het nummer verwoordt exact waar het bij Plus om draait; we komen allemaal uit verschillende buurten, maar samen zijn we één', aldus Plus.

De supermarktketen heeft samen met bureau Vijf890 voor alle genoemde Plus-buurten een Buurthempie ontwikkeld. Klanten kunnen tot en met zaterdag 22 juni sparen voor een eigen exemplaar. De campagne wordt op televisie en via de online kanalen van Plus uitgerold.

Andere toon

Het betreft de derde tvc campagne van Plus op rij die is ontwikkeld door het freelance-duo Jan-Willem Smits en Nico Akkerman. De campagnereeks draait tegenwoordig om 'ondernemers' en daarbij hoort 'een andere toon', zei een woordvoerder eerder in Adformatie. 'Maar dat wil niet zeggen dat we afscheid hebben genomen van Energize, ons vaste reclamebureau.'

Hoewel het EK Voetbal al op vrijdag 14 juni van start gaat, is het relatief rustig met Oranje-campagnes in het reclameblok op televisie. Wel bracht Jumbo eerder een preview van z'n EK-commercial uit en ook kwam ING met een 360-campagne rond het voetbaltoernooi. Evengoed is Plus de eerste supermarktketen die uitpakt met een grootschalige EK-campagne.

Credits:
Plus Supermarkt: Matthijs Moeken, Okke Wiarda en Chiel den Otter, Niels Louis, Koen Barnhard

TVC-creatie: Jan-Willem Smits en Nico Akkerman
Productiemaatschappij: Supereasterfeather
Regie: Colin Huijser
Edit: Martin Heijgelaar
Grading: Captcha

Conceptidee: Vijf890 - Marco Jongeneel
Design en art: Vijf890 - Jasper Kulker
Sound design: Manfred Jongenelis
Music Supervision & Consultancy: Howl - Marcel Alexander Wiebenga
Music Clearance: Ringo - Nicholas van den Doel
Artiest muziek: Wesly Bronkhorst & Wesley Sneijder

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie