Een geheim marketingproject van Google en Meta richtte zich op minderjarigen, schrijft The Financial Times. Nu zou het project gestopt zijn.
Fortnite-ontwikkelaar Epic Games moet de Autoriteit Consument & Markt een boete van 1,1 miljoen euro betalen. Waarom, en wat nu?
De nieuwe Europese wet verbiedt onder meer advertenties gericht op kinderen en bijzondere categorieën persoonsgegevens.
De NGO spreekt zich uit voor een beperking van reclame voor ongezond voedsel in en rond scholen, speeltuinen en sportlocaties.
Ze moeten voor Reclame Code Commissie verschijnen omdat ze chocalade-eieren verkopen met bekende kinderidolen als Paw Patrol en Baby Shark.
BVA: 'Met reclameverbod kunnen we niet meer maximaal inzetten op verleiden tot positief gedrag.’ Onwaar, zeggen Jogg en Voedingscentrum.
Kids-marketing, voor veel adverteerders betekent dit glad ijs. Hoe kun je andere perspectieven gebruiken voor de inzet hiervan?
McDonald's kwam met het afbeelden van Spongebob op een Big Mac-doosje, afspraken in de Reclamecode niet na.
Het Unilever-merk wil de wereld veranderen, past receptuur van gerechten aan en richt zich op groente-educatie bij kinderen.