Premium

Eva Dickmann (Raak): ‘Heerlijk offline zijn, ik leg mijn mobiel voor drie weken weg op vakantie’

MOOIWEERMARKETEER | Ja, het is drukker in deze periode, maar Dickmann houdt er juist van om toffe dingen neer te zetten in de zomer.

Eva Dickmann laat de phone van haar werk thuis als ze op vakantie gaat

Lekker spatteren in het opblaaszwembad(je) in de achtertuin en daarna een lekker glas (of liever gezegd beker) aanmaaklimonade van Raak. Voor kinderen van toen een dierbare herinnering, voor kinderen van nu… plezier! Raak is dan ook één van die merken die echt bij de zomer passen, bij mooi weer.

De brand manager van Raak, Eva Dickmann, mogen we misschien dan ook wel een mooi-weer-marketeer noemen. Helemaal nu het merk een samenwerking is aangegaan met IJssalon Luciano (12 vestigingen in de provincie Zuid-Holland), door de ijssmaak Raak Framboos Zero Sugar te ontwikkelen.

Wat houdt Dickmann bezig in de zomer? Holt ze de benen onder haar lijf vandaan of is het werk juist allang achter de rug? En wat doet ze om straks weer helemaal opgeladen aan de start te verschijnen?

RM: Jij bent marketingmanager van een typisch zomerproduct (ook al wordt Raak natuurlijk het hele jaar door gedronken), wat betekent dat voor je werk? Extra druk? Of kun je gewoon op vakantie?
ED:

‘Het is inderdaad drukker, maar dat vind ik juist leuk en daar krijg ik energie van! Toffe dingen neerzetten samen met mijn social media bureau Unlike en creatief bureau Natwerk. Zij komen het hele jaar door met nieuwe ideeën, maar vooral in de zomer worden veel creatieve plannen omgezet in leuke campagnes en zelfs producten. Zoals nu met het uitbrengen van het Raak Frambozen Zero Sugar ijsje met IJssalon Luciano. En of ik op vakantie kan? Zeker! Gewoon een kwestie van goed plannen.’

RM: Welk merk vind jij zelf het best bij de zomer passen?
ED:

‘Raak uiteraard, dat drink ik al vanaf mijn jeugd. Voor de rest kan natuurlijk Nivea zonnebrand en de Ola ijsjes niet ontbreken.’

RM: Wat is je favoriete activiteit in de zomervakantie?
ED:

‘Ik houd van actieve vakanties en het liefst van verre reizen. Lekker een auto huren en gewoon zoveel mogelijk van het land zien. Een mooie mix van natuur en cultuur en natuurlijk goed eten! En de vakantie afsluiten met een beetje relaxen aan het strand.’

RM: Wat lees je in de vakantie?
ED:

‘Als ik op vakantie ben, lees ik geen vakliteratuur. Ik ben een enorme foodliefhebber, dus ik lees en luister graag naar boeken over voeding en een gezonde leefstijl. Onlangs heb ik het boek van Teun van de Keuken gelezen, “De mens is een plofkip” en heb ik naar de podcasts van Arie Boomsma geluisterd, een serie over voeding en over routines. Daarnaast ben ik geïnteresseerd in de herkomst van onze voeding, dus kijk ik graag naar het programma “Keuringsdienst van Waarde”. En ik heb de 4-delige serie “Food for Thought, op zoek naar de wereld achter het eten op ons bord” gekeken.’

‘En als ik niet met eten bezig ben, luister ik ook graag naar “Baanbrekende Businessmodellen” van John van Schagen en Patrick van der Pijl. Die gaan in gesprek gaan met bedrijven, waarbij één businessmodel centraal staat.’

RM: Laat je je werk helemaal los in de vakantie, of check je nog regelmatig je mail?
ED:

‘Ik laat het helemaal los en neem mijn werktelefoon niet mee op vakantie. Ik leg overigens mijn eigen mobiel ook vaak weg voor drie weken. Heerlijk om even helemaal offline te zijn.’

RM: Wat is je favoriete terras in de zomer?
ED:

‘Ik ben onlangs naar Utrecht verhuisd, dus ik ben de terrassen nog aan het ontdekken. Maar ik vind tot op heden Soia wel echt een aanrader. Heerlijk je voetjes in het gras en uitzicht over het water!’

RM: Wat is je favoriete zomergerecht?
ED:

‘Dat vind ik heel lastig, aangezien ik nooit hetzelfde kook en altijd nieuwe receptjes probeer. Maar ik vind het heerlijk om met het lekkere weer de barbecue aan te steken en daar allerlei gerechtjes op te bereiden, bijvoorbeeld een maiskolf, zalmpakketje met citroen en dille, kip op een blik of zelfgemaakte dips. En dat alles met een frisse zomerse salade.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie