Wat doet een marketeer in de zomer? Uitrusten aan het strand of juist volop in de weer? Adformatie vraagt het marketeers van zomermerken. Aan het woord is Ezgi Söylemez, brand manager bij Artis.
Het is nu hoogseizoen voor de dierentuin, maar voor de musea van Artis loopt dat seizoen anders. Voor mij als brandmanager Artis-Park ligt in de maanden vooraf vooral de nadruk op de Zoomeravonden. Maar als eenmaal de eerste paar Zoomeravonden zijn geweest, dan is de druk er af. Artis organiseert al 21 jaar de Zoomeravonden, zaterdagen waarop het Artis-Park tot zonsondergang open is, het is echt een begrip. Ik geniet er enorm van om onze bezoekers op picknickkleedjes in het park te zien. Dit jaar hebben we samen met Natwerk Weetjes Kleedjes ontwikkeld, een picknickkleed dat niet alleen handig is tijdens een zomeravond, maar ook vol staat met weetjes over natuur.
In Artis-Park is mijn favoriete plek de glooiende Palmentuin, daar is nu in de perken de Eetbare tuin geplant. Alles wat daar groeit kun je dus eten, of je het lekker vindt is een tweede. Ik vind het een inspirerende plek, omdat je daar heel dichtbij kunt brengen wat er allemaal nog valt te ontdekken. Heb ik ook nog een tip: Artis-Groote Museum is een goede plek om te ontsnappen aan de hitte.
Buiten mijn vakantie waar lome stranddagen hoog op het lijstje staan, is het jaarlijkse bootje varen met een groep vrienden wel het favoriete uitstapje in de zomer. De momenten waarop wij elkaar kunnen zien in een jaar zijn zeer schaars, en als je dan een hele dag (liefst met overnachting) zo fijn samen kunt zijn, is dat een zeer geslaagde zomer.
Volgende week is het zover! Deze zomer staat in het teken van familie, we maken eerst een stop in de Ardennen. Om vervolgens te eindigen in Noord-Spanje aan zee. En overal onderweg treffen we vrienden en sluiten andere familieleden aan.
Ik ga offline, dat is soms hard werken, maar dat doe ik wel.
Met stip op één: Campari. De flessen zijn niet aan te slepen thuis. Campari Grapefruit is voor mij hét ultieme zomerdrankje.
Ik neem geen vakliteratuur mee. Wel neem ik in ieder geval het boek In augustus zien we elkaar van Gabriel Garcia Marquez mee, samen met nog wat andere boeken die ik heb verzameld. In mijn buurt staan veel ruilkasten, waar ik regelmatig een boek uit trek, om het vervolgens ook weer terug te leggen.
Het Artisplein natuurlijk! De verkoeling van het water, uitzicht op de Chileense flamingo’s en de Hollandse Polder, omringt door de mooiste panden, nadat de pootjebadende kinderen naar huis zijn, dan knalt het bijna uit elkaar van romantiek.
Hoe ontspannen marketeers in de zomermaanden? Welke ‘zomerfavorieten’ hebben zij? En hoe bereiden ze zich voor op het komende najaar? In de nieuwe rubriek MooiWeerMarketeer vragen we marketeers van zomermerken naar hun ideale dagbesteding in de zomer.
Lees ook
- Carriere Inge Wildenberg (Fatboy): 'Voorlopig geen vakantie voor mij'
- Merkstrategie Carolien Ottjes (Diergaarde Blijdorp): ‘Festini-perenijsje en plakvingers, dat is hét zomergevoel’
- Merkstrategie Marcel Surendonk (Mojo): 'Soms zijn merken op festivals teveel met zichzelf bezig'
- Merkstrategie Aaron Spijkers (Schiphol Media): 'Liever George Orwell dan vakliteratuur'