Premium

Aaron Spijkers (Schiphol Media): 'Liever George Orwell dan vakliteratuur'

MOOIWEERMARKETEER | Aaron Spijkers voelt de Olympische en Pride-vibes op Schiphol.

Aaron Spijkers

Wat doet de marketeer in de zomer? Uitrusten aan het strand of juist volop in de weer? Adformatie vraagt het marketeers van zomermerken. Aan het woord is Aaron Spijkers, product & marketingmanager Schiphol Media.

SvN: Schiphol is een plek waar mensen hun vakantie beginnen, veel traffic langs jullie media dus. Ben jij daardoor ook extra druk of kun je gewoon op vakantie?
AS:

‘De zomervakantie is inderdaad een drukke periode bij Schiphol. Maar doordat de meeste adverteerders hun campagnes al voor de zomervakantie plannen,  zijn de pieken qua drukte voor wat betreft campagneplanning eerder in het jaar te vinden. Een deel van het team is in deze periode dus “gewoon” aan het werk, terwijl een ander deel op vakantie is. En we stemmen met elkaar af wie wanneer vrij is, zodat er altijd bezetting is om vragen van klanten te beantwoorden.’ 

SvN: Hebben de Olympische Spelen nog extra (sales) activiteit gebracht?
AS:

‘Zeker weten. Doordat er vanaf Schiphol zowel vliegtuigen als treinen naar de Olympische Spelen vertrokken zagen we dat verschillende adverteerders de kans pakken om bezoekers alvast in de sfeer van de spelen te brengen. Extra leuk daarbij was dat de ruimte ook genomen werd om sporters succes te wensen.’

SvN: En het is ook nog Pride in Amsterdam deze week. Zijn merken daar actief mee nu?
AS:

‘Ook dat gebeurt. Een mooi voorbeeld vind ik ING, die op verschillende plaatsen door de luchthaven heen uitingen in lijn met de pride toont en - als kers op de taart - een bagageband in de kleuren van de pride bestickerd heeft.’

SvN: Wat zijn voor jou persoonlijk merken die bij de zomer horen?
AS:

‘Oeh, ik denk dan meteen aan Nivea vanwege de zonnebrand, aan de zonnebrillen van Ray-Ban, de zwemkleding van O'Neill. Bij langere reizen zie ik de puzzelboeken van Denksport voor me, en proef ik die ijskoude Heineken op het strand.’

SvN: Wat zijn je favoriete activiteiten in de zomer?
AS:

‘Ik vind surfen fantastisch; in de zon, op een plank, in het water. Af en toe rusten in het zand. En de dag eindigen met een borrel.'

SvN: Wat lees je in de vakantie? Ook vakliteratuur in de koffer?
AS:

‘Wat zwaardere literatuur; George Orwell, Aldous Huxley, Isaac Asimov. Ik vind het leuk om tijdens mijn vakantie met andersoortige perspectieven bezig te zijn. Daarom lees ik liever ook niet te veel vakliteratuur tijdens mijn vakantie.’

SvN: Op welke terras ben je te vinden in de zomer?
AS:

‘Ik ben liever onderweg, dan dat ik op één specifiek terras zit. De dorpen afstruinen naar leuke plekken. En dan eet ik graag wat tapas, met een glas witte wijn erbij.’

SvN: Laat je je werk helemaal los in de vakantie of check je nog regelmatig je mail?
AS:

'Mijn mail check ik zelden tijdens mijn vakantie. Wel denk ik nog regelmatig aan werk, het is nooit weg. Het is ook wel goed om met wat afstand op een periode terug te kijken.’  

Hoe ontspannen marketeers in de zomermaanden? Welke ‘zomerfavorieten’ hebben zij? En hoe bereiden ze zich voor op het komende najaar? In de nieuwe zomerrubriek ‘MooiWeerMarketeer' vragen we marketeers van zomermerken naar hun ideale dagbesteding in de zomer. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie