Wat doet de marketeer in de zomer? Uitrusten aan het strand of juist volop in de weer? Adformatie vraagt het vakgenoten. We trappen de nieuwe rubriek af met Inge Wildenberg, marketingmanager bij Fatboy, dat onder andere zitzakken verkoopt.
Dat laatste. Fatboy lanceert twee keer per jaar nieuwe producten, eind augustus en medio januari. We zijn als creatief- en marketingteam nu dus druk met het kloppend maken van het totaalpakketje, waaronder de fotografie, copy, persberichten en designs voor web en e-mail.
Nu op vakantie gaan is daarom niet handig, maar vanaf begin september ontstaat er ruimte. We zijn als Fatboy wel te vinden met een pop-up showroom in Parijs, maar kunnen de taken verdelen.
Aperol Spritz vind ik echt een zomerdrankje en ik moet daarna meteen denken aan een product uit eigen stal: de Fatboy Edison the Petit. Dit lampje is voor mij onmisbaar op de camping.
Ik houd van vroeg opstaan en niet te laat naar bed gaan. In de ochtend ga ik graag naar een dorpje, wandel ik of doe ik een andere activiteit. Daarna een eenvoudigere of juist luxe lunch met een drankje erbij en ’s middags lekker chillen. De hele dag stilzitten is niets voor mij.
Ontspanning. Zo lees ik nu het boek ‘Ik ben pelgrim’ van Terry Hayes en het is de bedoeling om dat deze maand of op vakantie uit te lezen.
Telt BBQ-en? Dat vind ik heel fijn, net als couscous en salades met perzik.
(Na even nadenken) Ik heb er geen specifieke geur bij. Wel een geluid, namelijk de grindkiezeltjes onder je voeten. Dat doet mij denken aan de camping en dus vakantie. Laatst liep ik met mijn vriend op een grindpad in Nederland en kreeg ik meteen zin in de zomervakantie.
Dat ligt eraan. Als ik een week weg ben houd ik mijn e-mail goed in de gaten en heb ik mijn laptop mee, zodat ik dingen kan oppakken die nodig zijn. Ga ik langer dan twee weken weg, dan kijk ik de eerste vijf dagen naar mijn e-mail en laat ik het daarna wel los. Ik ben slecht in mijn werk loslaten, wat komt omdat ik hier (bij Fatboy, red.) nu bijna acht jaar werk en het nog steeds heel leuk vind.
Soms lopen er projecten waar je té benieuwd naar bent om er weken afstand van te nemen, want ik ben erg begaan met het merk. Waarbij ik moet zeggen dat ik de vrijheid heb om op vakantie af en toe met werk bezig te zijn, want mijn vriend houdt van fietsen en hardlopen. Ik heb dus genoeg tijd om even iets anders te doen, waarna we weer lekker samen wat doen.
Hoe ontspannen marketeers in de zomermaanden? Welke ‘zomerfavorieten’ hebben zij? En hoe bereiden ze zich voor op het komende najaar? In de nieuwe zomerrubriek ‘MooiWeerMarketeer' vragen we marketeers van zomermerken naar hun ideale dagbesteding in de zomer.