Overslaan en naar de inhoud gaan

Matthijs Moeken en Eric Leebeek weg bij Plus vanwege nieuwe organisatiestructuur

Plus voegt de directiegebieden Commercie en Klant & Formule samen en gaat op zoek naar een nieuwe commercieel directeur.
Plus
Plus
© Shutterstock
Plus
Plus
© Shutterstock

Commercieel directeur Eric Leebeek (14,5 jaar bij de zaak) en CMO Matthijs Moeken (1 jaar in functie), verlaten Plus Retail. Dat is het gevolg van een structuuraanpassing in de organisatie. Plus zegt toe te willen werken naar een meer slagvaardig servicekantoor. Om de zaak efficienter te organiseren, worden de directiegebieden Commercie en Klant & Formule samengevoegd. Er wordt een nieuwe commercieel directeur geworven die het nieuwe geïntegreerde directiegebied aanstuurt.

related partner content for mobile comes here

Leuk om terug te lezen

In april 2016 sprak Tijdschrift voor Marketing met Plus' algemeen directeur Jan Brouwer en Eric Leebeek (toen ook al commercieel directeur bij Plus) over de groeispurt die de supermarktketen toen maakte. Die was volgens Brouwer en Leebeek te wijten aan het lokale onderscheidende vermogen.

Lees het gehele interview (PDF) hier kosteloos terug: 'Wij zijn van het eten'

Niet in de race

Het vertrek van Leebeek en Moeken wordt door Plus een ‘gezamenlijk besluit’ genoemd, waarbij opvalt dat Leebeek noch Moeken in de race lijken te zijn voor die nieuwe positie van commercieel directeur. Wel heeft algemeen directeur Aart van Haren mooie woorden voor Leebeek en Moeken, die volgens hem beiden ‘op hun eigen manier’ veel voor Plus hebben betekend.

Moeken neemt per 1 oktober afscheid van Plus, Leebeek per 1 januari 2025.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in