‘Telecomaanbieders maken overstappen moeilijk’
Dat meldt de Consumentenbond. Volgens De Telegraaf luidt de belangenorganisatie de noodklok over het gedrag van de aanbieders, waaronder KPN Telecom. De bond eist van minister Brinkhorst van Economische Zaken (EZ) dat binnen een half jaar een einde komt aan deze praktijk.
Uit onderzoek van de bond en op basis van nog vertrouwelijk onderzoek van het ministerie van EZ, blijkt dat er voor klanten nauwelijks sprake is van een vrije markt. Van de mensen die afgelopen jaar overstapten zou een op de drie dit nooit meer doen om alle problemen en plots opgelegde kosten. Woordvoerder Ewald van Kouwen van de bond: ‘Het is een schokkende praktijk, waardoor klanten veel te veel betalen. De concurrentie wordt geweld aangedaan.’
Uit de vele klachten bij de Consumentenbond blijkt dat zelfs mensen die zich houden aan alle ingewikkelde stappen die de aanbieder hen voorschrijft, toch problemen krijgen. De oude aanbieder, veelal KPN Telecom, maakt daarbij bijvoorbeeld de lijn niet vrij voor de nieuwe aanbieder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid