Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Telecomaanbieders maken overstappen moeilijk’

Telecomaanbieders hinderen hun klanten massaal als zij proberen over te stappen naar een andere, goedkopere aanbieder. Hoge opzegkosten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Consumentenbond. Volgens De Telegraaf luidt de belangenorganisatie de noodklok over het gedrag van de aanbieders, waaronder KPN Telecom. De bond eist van minister Brinkhorst van Economische Zaken (EZ) dat binnen een half jaar een einde komt aan deze praktijk.
Uit onderzoek van de bond en op basis van nog vertrouwelijk onderzoek van het ministerie van EZ, blijkt dat er voor klanten nauwelijks sprake is van een vrije markt. Van de mensen die afgelopen jaar overstapten zou een op de drie dit nooit meer doen om alle problemen en plots opgelegde kosten. Woordvoerder Ewald van Kouwen van de bond: ‘Het is een schokkende praktijk, waardoor klanten veel te veel betalen. De concurrentie wordt geweld aangedaan.’

related partner content for mobile comes here

Uit de vele klachten bij de Consumentenbond blijkt dat zelfs mensen die zich houden aan alle ingewikkelde stappen die de aanbieder hen voorschrijft, toch problemen krijgen. De oude aanbieder, veelal KPN Telecom, maakt daarbij bijvoorbeeld de lijn niet vrij voor de nieuwe aanbieder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in