Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Performance-based’ in de lift

Terwijl het IAB een lichte daling presenteert van de bestedingen aan online display advertising, zien de vijf grootste aanbieders van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Adformatie meldt dat ze over het laatste kwartaal van 2008 een stijging met 65 pct rapporteren in vergelijking met het laatste kwartaal van 2007. De groei varieert per bedrijf van 40 tot bijna 100 pct. Het gaat om Online Marketing Group (OMG), Daisycon, Testnet, M4N en Scoot Media.

related partner content for mobile comes here

Het maakte vorige week een lichte daling bekend in de online bestedingen van 0,6 pct over het vierde kwartaal van 2008. In deze cijfers zijn de omzetgegevens van bovenstaande bedrijven overigens ook opgenomen. Dit zou dus betekenen dat de bestedingen op online bereik (cpm) zijn gedaald.

Performance-based advertising is te verdelen in affiliate marketing, waarbij vooral op verkoop of transacties wordt afgerekend, en leadwerving, waarbij leads en prospects worden afgerekend op ‘no cure no pay’-basis. De stijging is het grootst bij affiliate marketing. De vijf bedrijven vertegenwoordigen zo’n 80 pct van de performance-based online advertising-markt. Het overige deel wordt door buitenlandse aanbieders ingevuld.

De bestedingen aan online display advertising kwamen vorig jaar op 160 miljoen euro. Naar schatting maakt performance-based de helft uit van alle online bestedingen, exclusief search engine marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in