Overslaan en naar de inhoud gaan

Saatchi’s Müller verlaat reclamewereld

Na 20 jaar in de reclame, sinds 2003 als algemeen directeur van Saatchi & Saatchi Nederland, verlaat Jan Müller dit vakgebied om algemeen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Ik ben een omroepkind,’ zegt Müller (41): ‘Mijn vader was hoofd geluidstechnicus bij de NOS en als kind ging ik heel vaak met hem mee.’ Müllers aandacht werd naar eigen zeggen getrokken door de advertentie van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid met de vacature voor een nieuwe algemeen directeur. Ook had hij al geruime tijd contact met de NOS, onder meer via consultancywerk vanuit Saatchi & Saatchi.

related partner content for mobile comes here

De raad van toezicht van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid verwacht in Müller, ‘met zijn vermogen mensen te verbinden en aan zich te binden’, een inspirerend boegbeeld te hebben gevonden. Daarnaast vindt de raad zijn expertise op het gebied van marketing en reclame van belang voor de ontwikkeling van nieuwe diensten en het bestendigen van bezoekersaantallen van de Beeld en Geluid experience. Müller zelf: ‘Beeld en Geluid is een prachtige organisatie met een stevige basis op de zakelijke markt en in de top van publieksattracties. Groei in business en naamsbekendheid en het creëren en aangaan van nieuwe kansen zie ik als een enorme uitdaging voor het instituut en voor mezelf.’

Saatchi & Saatchi laat hij in ‘goede gezondheid’ achter, zegt Müller. ‘We zijn nu met 42 mensen en dat worden er meer, want we hebben eind december twee mooie nieuwe klanten erbij gekregen: Duvel bier en het Duitse merk Wagner Pizza.’

Niettemin vindt hij het na 20 jaar 'mooi geweest’ in de reclame. Net als de onlangs bij Lowe vertrokken Ed Stibbe had Müller het idee dat hij zichzelf begon te herhalen. ‘Ik heb alles wat je kunt doen in de reclame gedaan en meegemaakt. Ook heb ik het idee dat we in de reclamewereld niet in die mate vernieuwen die nodig is om in het creatieve veld weer de vooraanstaande rol te spelen die we tien jaar geleden misschien nog wel hadden. In de omroepwereld gebeurt heel veel, die loopt op een aantal terreinen lichtjaren voor op de reclamewereld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in