Overslaan en naar de inhoud gaan

MWG AMMA 2012: 140 inzendingen

Het aantal inzendingen voor de MWG AMMA (Annual Masters of Media Awards) 2012 bedraagt 140. De voorgaande editie waren het er 116.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Opvallend is de terugval bij de categorie Beste Media-/middelenstrategie, traditioneel met afstand de grootste categorie (-24% ten opzichte van vorig jaar). Het aantal cases bedraagt 26, op de voet gevolgd door Beste Interactieve Mediastrategie (24, +60%).

related partner content for mobile comes here

Grootste stijger is Media-adverteerder van het jaar (12, het dubbele van vorig jaar). Deze stijging wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het feit dat een aantal adverteerders, op basis van een juryoverleg, persoonlijk is uitgenodigd om hun case in te zenden.

Voor de overige categorieën werden ingezonden: Beste Media-innovatie 20 (+82%), Beste Mediastunt 18 (+29%), Beste Single Mediastrategie 21 (+31%), Hans du Chatinier-prijs voor professionals 5 (-38%), Hans du Chatinier-prijs voor studenten 4 (-43%) en Mediabureau van het jaar (10, +43%).

In februari en maart buigen diverse jury’s zich over de cases. Voor de 2 Hans du Chatinier-prijzen jureert één specialistenjury de nominaties en winnaar. Het YIM Mediatalent van het jaar wordt gekozen via een workshop op 22 maart.

Voor 7 andere categorieën bepalen aparte specialistenjury’s een shortlist, waarna de hoofdjury de uiteindelijke nominaties en winnaars aanwijst.

De winnaars voor de Carl Lipp-prijs en Exploitant van het jaar worden bepaald door een online enquête.

Op 30 maart worden alle nominaties bekendgemaakt. De uitreiking is op donderdag 10 mei in de Amsterdam Arena.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in